arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

سفیر ترکیه در روسیه: ناتو نمی‌تواند سیاست خارجی آنکارا را دیکته کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر ترکیه در روسیه بر حق آنکارا برای ایجاد روابط با روسیه بر خلاف دیدگاه‌های غرب تاکید کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، اومیت یاردیم سفیر ترکیه در روسیه امروز پنجشنبه در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: ناتو حق ندارد به آنکارا بگوید که روابطش را با چه کشورهایی تنظیم و برقرار کند و ترکیه روابط خود با روسیه را بر خلاف دیدگاه های غرب، توسعه خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: به هیچ صورتی ناتو نمی تواند روابط ما با سایر کشورها را محدود کند. این بدان معناست که ناتو حق ندارد تا معیارهای خود را بر ما تحمیل کرده و بگوید که ما باید با چه کشورهایی ارتباط برقرار کنیم و با چه کشورهایی نباید رابطه داشته باشیم.

سفیر ترکیه در روسیه گفت: آنکارا و مسکو موافقت کرده اند تا تماس های خود در رابطه با سوریه را افزایش دهند.

اومیت یاردیم پیش از این در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 نیز تصریح کرد: آنکارا و مسکو از بازیگران اصلی در حل و فصل بحران سوریه به شمار می روند، بحرانی که بدون مشارکت روسیه و ترکیه، حل و فصل نخواهد شد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با مشارکت روسیه، گفتگوهای سوریه منجر به خوشحالی و کامیابی مردم سوریه شود.

وی گفت: بازیگران کلیدی بی شک روسیه و ترکیه هستند در کنار سایر کشورها هستند. بی شک این مساله همواره در اولویت ما قرار دارد و همین طور در اولویت همکاران روسی ما. من تصور می کنم که این مساله نادرست و غیر واقعی است که فکر کنیم راهکار بحران سوریه بدون مشارکت ترکیه و روسیه، امکان پذیر خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان