arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

عبدالله‌عبدالله: «محمد اشرف‌غنی» لیاقت ریاست‌جمهوری افغانستان را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: مردم افغانستان از وضعیت موجود در این کشور ناراضی هستند.
 
به گزارش انتخاب، وی گفت: قصد دارد شنبه هفته آینده با محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان در مورد نارضایتی مردم صحبت کند و امیدوار است در گفت‌وگوهایش با رئیس‌جمهور افغانستان "عقل سلیم حاکم باشد".
 
عبدالله افزود: توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان اگر به مفهوم رد دستورات رئیس‌جمهور این کشور نیست، اما به معنای رفتارهای خودسرانه هم نیست.
 
رئیس‌اجرایی افغانستان خاطرنشان کرد: از سه ماه گذشته تاکنون فرصتی محمد اشرف‌غنی فرصتی را برای ملاقات رودرور جهت بیان مشکلات فراهم نکرده است.
 
وی با انتقاد خطاب به اشرف‌غنی اذعان داشت: وقت رئیس‌جمهور افغانستان در چه اموری سری می‌شود، اگر وی حوصله و فرصتی برای بحث در مورد مشکلات ندارد پس لیاقت ریاست‌جمهوری را هم ندارد.
 
عبدالله عبدالله در ادامه تصریح کرد: در تعاملات با ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان جا خالی نخواهد کرد.
 
این اظهارات د رحالی از سوی عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی مطرح می‌شود که در گذشته نیز وی انتقاداتی را در مورد رئیس‌جمهور افغانستان بیان کرده بود.
 
از مواردی که عبدالله و اشرف‌غنی در مورد آن با مشکلاتی مواجه شده‌اند و دو طرف مواضع مشخصی را از خود بروز داده‌اند روند مذاکرات صلح دولت افغانستان، شناسنامه‌های الکترونیک و چگونگی ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی این کشور است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان