arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

دلیل اصلی فرار وزارت ارتباطات از ادغام چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس شورای اسلامی صبح امروز بیش از یكساعت جلسه غیرعلنی داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز گفت: علت تاخیر در جلسه غیررسمی به خاطر مسائل مهم اقتصادی​ای بود كه به زودی در دستور كار مجلس قرار می​گیرد و همچنین مباحثی درباره ادغام​ها مطرح شد.

مطابق آنچه كه روز گذشته محمدرضا باهنر اعلام كرده بود، محمدحسن ابوترابی فرد عضو فراكسیون روحانیون مجلس در این جلسه غیرعلنی غیر رسمی در سخنانی در آستانه ولادت حضرت علی(ع) به بیان ویژگی های حضرت علی (ع) پرداخت.

سپس علی لاریجانی درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد و تاكید كرد كه مجلس نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود. علاوه بر این بررسی طرح تعویق دو ساله ادغام‌ه وزارتخانه​ها نیز مورد بررسی قرار گرفت كه مشخص شد، مشكل آیین‌نامه‌ای دارد و نمایندگان درباره آن دچار اختلاف‌نظر هستند.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشت و پس از صحبت‌های لاریجانی در مورد اهمیت جایگاه این وزارتخانه مطالبی را بیان كرد و تشریح كرد كه ستاد كل نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل قائل بر ادامه كار این وزارتخانه هستند. وزیر به جایگاه وزارت ارتباطات درخصوص مسائل تخصصی و حوزه سایبری اشاره كرد و توضیح داد كه در هماورد سایبری با دشمن، جنگ نرم و... وزارتخانه باید به فعالیت خود ادامه دهد و همراه با وزارتخانه‌های "مسكن و شهرسازی"و "راه و ترابری"در وزارتخانه امور زیربنایی ادغام نشود.

نظرات بینندگان