arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

چند روزنامه مجوز انتشار دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون ٢٨٠ روزنامه در کشور مجوز انتشار دارند که در بهترین حالت ١٥٠ تا ١٦٠ مورد آنها فعالیت مستمر دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی، حسین انتظامی در نشستی با اصحاب رسانه استان گلستان در گرگان با بیان اینکه نشریات فعال استان‌های کم برخوردار از حمایت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: حمایت یارانه‌ای از نشریه‌های این استان‌ها طبق شیوه‌نامه‌ای که روی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی قرار گرفته به گونه‌ای است که طبق ضوابط، در صورت توزیع در خود استان تا سه برابر یارانه استان‌های برخوردار  پرداخت خواهد شد.
به گفته وی استان‌های خراسان شمالی، گلستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی از جمله استان‌های کم برخوردار هستند.

معاون مطبوعاتی همچنین در جشن ١٨ سالگی روزنامه منطقه‌ای «گلشن مهر» که در استان گلستان و برخی دیگر استان‌های شمالی ایران توزیع می‌شود، گفت:‌ روزنامه‌ها و نشریات محلی به دلایل مختلف همچنان توان رقابت با سایر رسانه‌ها را دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای بهبود و ارتقای فعالیتشان به آنها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: در موج جدید رسانه‌ای و با وجود افزایش فعالیت شبکه‌های اجتماعی هنوز سه دسته از رسانه‌ها شامل رسانه‌های بین‌المللی، تخصصی و محلی با فرصت مواجهند و موج تخریب‌گر نتوانسته آنها را از چرخه تولید و فعالیت خارج کند.

وی همچنین خطاب به گردانندگان روزنامه گلشن مهر گفت: با شناختی که از مجموعه همکاران این رسانه پیدا کردم، معتقدم آنها این توانایی را دارند که به یک بنگاه مطبوعاتی تبدیل شوند و حتی چاپخانه هر چند از نوع کوچک آن را داشته باشند.
وی اظهار کرد: احداث چاپخانه جدید در استان‌ها به روابط پایین دستی؛ توسعه و اشتغال استان نیز کمک می کند و از این جهت روزنامه گلشن مهر می تواند علاوه بر تاثیر فرهنگی، به اقتصاد گلستان نیز کمک مستقیم کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با ستایش مدیریت روزنامه گلشن مهر گفت: اینکه مدیر این روزنامه نویسندگان و اعضای تحریریه ادوار مختلف خود را از گذشته تاکنون دور هم جمع کرده است؛ نشان از قدرشناسی و جای تقدیر دارد.
انتظامی خاطرنشان کرد: معتقدم گلشن مهر می تواند افق های جدیدی را در استان گلستان بگشاید و دو زبانه بودن مجوز انتشار آن هم در استانی که تنوع اقوام و مذاهب دارد، به همگرایی منطقه کمک می کند که اینچنین رویکردی در کلان کشور باعث انسجام و اقتدار ملی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از رویکرد دولت به دنبال تقویت رسانه ها و مطبوعات بویژه در شهرستانها است.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمار دیگری از مسوولان و اهالی فرهنگ و رسانه استان گلستان حضور داشتند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان