arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

آخرین وضعیت سلامت آب شرب تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص سلامت آب شهر تهران جزئیاتی را ارائه کرد.

به گزارش انتخاب، رحمت الله حافظی ، در خصوص آخرین وضعیت سلامت آب شرب تهران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اطلاعات لازم در خصوص کسب اطمینان از سالم یا ناسالم بودن آب شرب از سوی مبادی رسمی در اختیار کمیسیون سلامت شورای شهر تهران قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم در اختیار داشتن آزمایشات سال جاری نمی‌توان با اطمینان از سالم بودن یا نبودن آب شرب از نظر وجود نیترات سخنی به میان آورد گفت: سال 93 با پیگیری‌های انجام شده و رسانه‌ای شدن میزان نیترات بالا در آب شرب تهران شاهد فعل و انفعالات در بدنه مدیریت آب و فاضلاب بودیم؛ به گونه‌ای که در سال 94 در پی انجام اقدامات موثر میزان حجم نیترات در آب شرب استاندارد گزارش شد؛ اما در سال 95 تا کنون هیچ اطلاعاتی از وضعیت آب تهران به کمیسیون سلامت ارجاع داده نشده است. بر همین اساس هیچ گزارشی از وضعیت آب تهران نداریم و نمی‌توانیم قضاوتی در این خصوص داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: هر چند شرکت شهر سالم شهرداری تهران هر ساله نمونه‌هایی از وضعیت آب شرب اخذ می‌کند و در حال حاضر نیترات موجود در حد نرمال گزارش شده؛ اما لازم به ذکر است که در سال 93 که وضعیت نیترات در آب شرب بیش از اندازه گزارش شده بود، نمونه‌های آب شرب شرکت شهر سالم نرمال گزارش شده بود! که این نشان می‌دهد گزارش‌های این شرکت قابل اتکا نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان