arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

گزارش "مهر" از دادگاه متهم به قتل "شهید فتنه"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری مهر در گزارش دقیقتری از اظهارات متهم و شهود در دادگاه متهم به قتل حسین غلام كبیری نوشت:

جلسه دادگاه متهم به قتل شهید حسین كبیری كه جریانات فتنه سال 88 در منطقه سعادت آباد به شهادت رسیده بود روز سه شنبه برگزار شد كه قاضی دادگاه با توجه به اظهارات دو شاهد رای به انجام تحقیقات بیشتر و تجدید دادگاه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری 19 ساله كه در زمان حادثه 17 سال داشت متهم است كه 25 خرداد سال 88 در منطقه سعادت آباد شهید غلام كبیری و چند تن از بسیجیان را با خودرو پراید مصدوم كرده و منجر به شهادت شهید كبیری شده است.

در جریان رسیدگی به پرونده وی، اولیا دم خواستار قصاص متهم شدند كه عزیز محمدی قاضی دادگاه با توجه به اظهارات دو شاهد رای به انجام تحقیقات بیشتر و تجدید دادگاه داد.

علی نصیری متهم این پرونده در مورد نحوه ارتكاب جرم خود گفت: آن روز همراه دوستانم خشایار و مازیار برای آن كه طلبم را وصول كنم به خیابان آمدیم كه با شلوغی خیابان سعادت آباد مواجه شدیم.

وی ادامه داد: حوالی خیابان سعادت آباد بسیجیان خودرو را متوقف كردند.

متهم اضافه كرد: ماشین به دلیل آن كه در دنده خلاص بود به سمت عقب به حركت درآمد و با دو موتور كه برای بسته شدن خیابان بدون سر نشین بودند برخورد كرد.

سپس خودرو توسط نیروهایی كه خیابان را بسته بودند شكسته شد و مرا نیز به كلانتری نصر منتقل كردند و تا ساعتی پس از 2 بامداد در بازداشت بودم در حالیكه متهم در ساعت دو بامداد فوت كرده و من نیز در آن ساعت در بازداشت بودم.

سپس محمد رضا امیری، پزشك عمومی به عنوان شاهد اول حاضر شد و در مورد روز حادثه گفت: به همراه دوستان بسیجی ام بودم كه یك پراید تیره به سمت ما آمد و سه تن از همكاران مرا زیر گرفت. كه غلامرضا دچار آسیب دیدگی و شكستگی شد.

وی ادامه داد: دو گروه از بسیجیان توسط موتور این پراید را تعقیب كردند و این پسرها در نتیجه تعقیب و گریز دستگیر شدند.

در ادامه جلسه دادگاه، خشایار یكی از سرنشینان پراید به عنوان معتمد در دادگاه حضور یافت و سخنان متهم را تایید كرد.

متهم در دادگاه عنوان كرد: هرگز خودرو به ما تحویل داده نشد و تنها پلاك آن را به پدرم باز پس دادند.

او با تاكید بر این كه اتهام قتل را قبول ندارد افزود: من تنها اشتباهی كه كردم این بود كه بدون گواهینامه رانندگی كردم و كسی را هم نكشتم.

سیدرضایی نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده مانند شكایت اولیای‌دم، نظریه پزشكی قانونی، گزارش پلیس آگاهی و اظهارات شهود، خواستار مجازات متهم به اتهام مباشرت در قتل عمدی شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

مهر در پایان نوشت: غلام كبیری كه از بسیجیان فعال حوزه ۳۵۵ امام حسن مجتبی (ع) ناحیه مقاومت بسیج ری بود. وی درشامگاه روز ۲۵ خرداد ۸۸ در پی حركت یك دستگاه خودروی پراید در منطقه سعادت آباد تهران، چند ساعت بعد به دلیل خونریزی داخلی و شدت جراحت به شهادت رسید.

نظرات بینندگان