arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

لاغري با سيگار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد اسکندري: پژوهشگران آمريکايي دريافته اند ماده سمي نيکوتين در مغز مانند يک «ضداشتها» عمل مي کند؛ يافته اي که مي تواند در آينده براي درمان بيماري «بيش چاقي» به کار رود.

محققان دانشگاه يل آمريکا پي برده اند نيکوتين نورون هاي خاصي را در قسمتي از مغز به نام هيپوتالاموس فعال مي کند. اين نورون ها وظيفه دارند به بدن فرمان «غذا-خوردن-بس-است» را اعلان کنند.

مارينا پيکيتو، استاد داروشناسي دانشگاه يل، در اين باره مي گويد: بسياري از ترک سيگار رويگردان هستند، زيرا بر اين باورند که کنار گذاشتن سيگار، به افزايش وزن آنها منجر مي شود. نتايج پژوهش هاي ما مي تواند از يک سو، از افزايش وزن افرادي که سيگار را ترک مي کنند جلوگيري کند و از ديگر سو به کاهش وزن غيرسيگاري هايي کمک کند که گرفتار عارضه چاقي هستند.

در آزمايشي که روي موش ها انجام شده، آن دسته از موش هايي که داروي حاوي نيکوتين را مصرف کردند، نسبت به بقيه کمتر غذا مي خوردند. همچنين آزمايش هاي ديگر نشان داد اين دارو موجب تحريک عصبي مي شود که فرمان «غذابس» را به مجموعه اي از نورون ها در هيپوتالاموس مخابره مي کند. اين عصب از سلسله اعصابي است که ميل به سيگار کشيدن را در سيگاري ها تحريک و ايجاد مي کند.
نظرات بینندگان