arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

لاوروف: مقامات سوريه با افراد مسلح مقابله مي کنند نه تظاهرکنندگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت اقدامات مقامات سوری علیه تظاهرکنندگان صلح جو نیست بلکه آنها با آشوبگران و عناصر مسلح می جنگند.

به گزارش انتخاب؛ لاوروف در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که روز چهارشنبه به کار خود در آستانه پایتخت قزاقستان پایان داد گفت: نباید اوضاع را به گونه ای به تصویر کشید که گویا نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح سوریه صرفا علیه تظاهرکنندگان اقدام می کنند. خبرگزاری ریانووستی به نقل از لاوروف افزود: آشوبگران مسلح زیادی در سوریه وجود دارند و به نظر من هیچ کشوری در جهان نمی تواند با تلاشها برای شورش مسلحانه در کشور مدارا کند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: در سوریه گروه بزرگی از افراد مسلح فعالیت می کنند که بر شماری از مناطق مسکونی سیطره یافته اند و نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی سوریه هم اکنون در حال آزاد کردن این مناطق از دست افراد مسلح هستند. لاوروف بر ثابت بودن موضع روسیه در خصوص اوضاع در سوریه از جمله مخالفت با پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه که به شورای امنیت ارائه شده است، تاکید کرد.

این پیش نویس را کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و پرتغال پیشنهاد داده اند. لاوروف در عین حال گفت روسیه مصرانه خواستار توقف خشونتها در سوریه و اجرای برنامه اصلاحات در این کشور است.

وی از مخالفان نظام سوریه خواست در گفتگوی آشتی ملی شرکت کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
0
4
از این روسها بیشرم تر و فرصت طلب تر بازم خودشون
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
0
4
بابا تو دیگه کی‌ هستی‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان