arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

چند نفر در دنیا از سوء تغذیه رنج می برند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس نتایج تحقیقی که به تازگی منتشر شده است حدود یک میلیارد نفر از جمعیت کره زمین از سو تغذیه رنج می برند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه خبری فرانسه بیست و چهار، بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است حدود یک میلیارد نفر از جمعیت کره زمین از سو تغذیه رنج می برند .

افزایش قیمت مواد غذایی بیش از همه بر فقرای این کره تاثیر منفی گذاشته است.

به عنوان مثال، در کشوری مانند هند حدود چهل درصد کودکان از سوتغذیه رنج می برند. در حالی که غلات و مواد غذایی انبار شده در برخی از کشورهای جهان فاسد می شود ، در هند به اندازه کافی غذا و غلات برای توزیع بین همه مردم آن وجود ندارد و افراد زیادی به علت گرسنگی، جان خود را از دست می دهند.

بر اساس این گزارش ، حدود هشتاد میلیون کودک کمتر از شش سال در هند از سوتغذیه رنج می برند.

از منظر کلی نیز اگر به این موضوع پرداخته شود باید گفت حدود چهل درصد کودکانی که از سو تغذیه رنج می برند در هند زندگی می کنند. کودکان هندی که ازسو تغذیه رنج می برند تقریبا نصف هم سن وسالان خود وزن دارند. وضع تغذیه و گرسنگی در هند آنچنان وحشتناک است که دولت این کشور این موضوع را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده است .

دولت هند در همین راستا کارهای خوبی هم انجام داده است اما توزیع مواد غذایی به علت وسعت سرزمینی هند به گونه ای نیست که همه ازآن بهره مند شوند . نتیجه مستقیم و فوری این سو تغذیه ، بروز برخی بیماری ها مانند اسهال و بیماری های عفونی شده است که هر روز جان هزار نفر را در هند می گیرد .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
0
احمدی نژاد را بکنند رئیس ! همه مشگلات را حل میکنه ! 3 سوت !!
نظرات بینندگان