arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

افزايش 30 ميليارد توماني بودجه سينمايي کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دجه سینمایی کشور 30 میلیارد تومان افزایش یافت .

به گزارش انتخاب؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از بزرگترین خشت سفال جهان در شاهرود گفت : بودجه سینمایی کشور پارسال حدود 50 میلیارد تومان بود که امسال به 80 میلیارد تومان افزایش یافت .

سید محمد حسینی افزود :‌ بخشی از این بودجه برای ایجاد زیرساختها هزینه می شود.

وی گفت: به ازای هر 200 هزار نفر یک سینما داریم که باید این تعداد به ازای هر 100 هزار نفر یک سینما باشد .

350 سینمای فعال در کشور وجود دارد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازندگان بخش خصوصی - نهاد و بنیادهایی که قصد دارند در عرصه ساخت سینما وارد شوند ، نوید داد این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه تجهیز و اعطای تسهیلات به آنها کمک کند.

اجرای 2 طرح نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر راه و ترابری در سمنان آغاز شد .

ساخت تالار مرکزی شاهرود از مصوبات سفر دور دوم و سوم هیات دولت به استان سمنان، یکی از این طرح ها است .

این تالار در زمینی به مساحت 15 هکتار و زیربنای هفت هزار و 100 مترمربع ، با اعتبار چهار میلیارد تومان ساخته می شود و با مشارکت شهرداری شاهرود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته می شود.

ساخت مجتمع رفاهی غدیر زرین آباد دامغان با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی بخش خصوصی نیز از دیگر طرح ها است که ساخت آن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد .

این مجتمع در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با بخش های مختلفی نظیر رستوران ، جایگاه سوخت ، مسجد ، کافی شاپ ، خدمات فنی خودرو ، نمازخانه برای رفاه و استراحت زائرا ن علی بن موسی الرضا( ع ) ساخته می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
0
0
احمدی نژاد راست میگه درایران هیچ خانواده ای شب سر گرسنه به زمین نمیگذاره ... این پولا .. واسه کسانی که روی فرش قرمز راه میرن .. با اون وضع نا هنجار ... آره خوب باید سی میلیارد بودجشون اضافه بشه. .... میدونید همشون و شاید البته همتون ما مردم ساده و بی شیله پیله رو به بازی گرفتید و این نظر گذاشتن ها مثلا سوپاپ هواست که یهو منفجر نشیم .اما وای از اون روز که..... خدا به هممون رحم کنه انشاالله
نظرات بینندگان