arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

دفتر نخست وزيري رژيم صهيونيستي، وحشت نتانياهو از وقوع يک انتفاضه ديگر را تکذيب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آهارونوت روز پنجشنبه نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اینگونه فکر می کند که اعلام تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی، کار را به ظهور انتفاضه سوم خواهد کشاند.

این در حالی است که یکی از مسئولان بلندپایه دفتر نخست وزیری اسرائیل، در تماس با خبرگزاری شینهوا اعلام کرد نتانیاهو هیچگاه نگفته است از ظهور انتفاضه سوم وحشت دارد. به گفته مطبوعات اسرائیل، نتانیاهو کاملا به این موضوع واقف است که ابدا نمی تواند جلوی فلسطینی ها را در ارائه پیشنهاد خود در ماه سپتامبر برای نامزدی کسب کرسی در سازمان ملل بگیرد؛ حال اگر پس از اعلام تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی، ناآرامی هایی آغاز شود، وی امیدوار است جامعه جهانی، اسرائیل را مسئول این ناآرامی ها نداند.

نیروهای ارتش اسرائیل و پلیس این رژیم، از ماهها قبل خود را برای رویارویی با تجمعات گسترده در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری، تاسیسات نظامی و نیز مناطق مرزی میان فلسطین اشغالی با سوریه و لبنان آماده کرده اند. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت : این سناریو پیش بینی می شود که هزاران یا شاید دهها هزار نفر تجمعاتی را که منجر به شورش و ناآرامی علیه نیروهای ارتش اسرائیل شود، آغاز کنند
نظرات بینندگان