arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

تب و تاب انتخاب رشته و سودجویانی که به فکر جیب خود هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهایی که داوطلبان ورود به دانشگاه پس از اخذ نمره حدنصاب در کنکور 95 مجاز به انتخاب رشته شده و در آرزوی داشتن فردایی بهتر، بهترین گزینه دانشگاهی را می‌خواهند انتخاب کنند، عده‌ای نیز با عنوان راهنمایی در امر انتخاب رشته، فقط به فکر سود خود هستند.

به گزارش انتخاب، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه استفاده از مشاوران مجرب از انتخاب نادرست رشته تحصیلی جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: البته باید توجه داشت از مشاوران امین و کاربلد در این زمینه استفاده شود.

موسی رضایی با بیان اینکه برخی از موسسات سودجو در این ایام با هدف کسب در آمد و پس از اخذ مبالغ کلان اقدام به انتخاب رشته برای دانش‌آموزان می‌کنند، اظهار کرد: اولیا و دانش‌آموزان برای انجام مشاوره‌ در زمینه انتخاب رشته به مراکز و پایگاه‌های انتخاب رشته مجازی آموزش و پرورش مراجعه کرده و از انتخاب نادرست رشته تحصیلی و هدررفت منابع جلوگیری کنند.

وی هدف از راه‌اندازی پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته را پیشگیری از سوء‌استفاده افراد و موسسات غیرمجاز و سودجو عنوان کرد و گفت: داوطلبان کنکور سراسری و دانش‌آموزان با توجه به کارنامه کنکور، توانمندی و علاقه‌مندی خود می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها، رشته تحصیلی خود را با کمک مشاوران مجرب حاضر در این مراکز انتخاب کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر پاسخ‌گویی به سئوالات و توقعات داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری و کمک به انتخاب رشته داوطلبان با کم‌ترین هزینه و بیشترین خدمات را از دیگر اهداف راه‌اندازی این پایگاه‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر استفاده از مشاوران مجرب، نرم‌افزار ویژه و معتبر مورد تایید سازمان سنجش در این پایگاه‌ها استفاده می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان