arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

واکنش مدیرعامل بنیاد باران به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : واکنش مدیرعامل بنیاد باران
سیدجواد امام، مدیر عامل فعلی بنیاد باران در واکنش به انتشار فایل صوتی مرحوم آیت الله منتظری یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرد.

در این یادداشت آمده است:

مدتي است كه نوار صوتي تازه منتشر شده‌اي از مرحوم آيت‌الله منتظري، زمينه‌ ظهور و بروز برخي از عداوت‌ها و كينه‌هاي قديمي را فراهم كرده است تا عده‌اي هم در اين ميان «اغراض سياسي» خود را دنبال كنند. مطالب و ادعاهاي مطرح شده در اين فايل، مي‌توانست و همچنان هم مي‌تواند از منظر حقوقي و تاريخي مورد مطالعه قرار گيرد. اما همچون بسياري از موضوعات مشابه، اين فايل نيز تاكنون، بيشتر واكنش‌هاي احساسي، قالبي و يكسونگرانه سياسي را در پي داشته است. يكي از نكات اساسي و قابل توجه در اين خصوص «زمان انتشار» اين فايل و علامت سوال‌هايي است كه پيرامون آن ايجاد مي‌شود، آنگاه كه جريان تروريستي منافقين با وهابيت ضد اسلام و انسانيت هم‌پيمان شده‌اند تا به زعم خود، جمهوري اسلامي را به زانو درآورند؛ سايت رسمي آيت‌الله منتظري در اقدامي حيرت‌انگيز بار ديگر منافقين كوردل را به تيتر رسانه‌ها بدل كردند. آن‌هم با انگيزه‌اي نفرت‌آور براي مظلوم نمايي تروريست‌هايي كه امروز حتي پس از ده‌ها سال داعش در برابر قساوت‌هاي آنان سر تعظيم فرومي‌آورد!

آنچه مسلم است همزماني انتشار اين فايل صوتي كه پيشتر محتواي آن درخاطرات حضرت آيت‌الله منتظري منعكس شده است و بازنشر اين سخنان يك‌طرفه و مغشوش با فاصله زماني اندكي پس از نشست سركردگان و عمال جنايتكار منافقين با ايادي وهابيون و مقامات سعودي به مستمسكي در دست دشمنان ايران بدل شد تا شخصيت بنيانگذار جمهوري اسلامي را مورد حمله قرار دهند. با اين همه رفتار گردانندگان سايت منتشركننده فايل مورد نظر كه در اين مقطع موجبات تقويت جبهه ايران‌ستيزي و تروريست پروري وهابيون و منافقين را فراهم آورده‌اند را چگونه مي‌توان تحليل كرد؟!

 اگر احتمال دخالت يا هدايت عوامل مشكوكي را - كه  هويت‌شان بر نويسنده اين مطلب معلوم نيست- در اين ماجرا رد كنيم بايد لاجرم سهل‌انگاري و كج‌سليقگي مديريت سايت مذكور را به عنوان عامل ايجاد بستري مناسب براي عقده‌گشايي و انتقام‌جويي دشمنان قسم‌خورده نظام، انقلاب و امام در نظر بگيريم.   لذا در ادامه به برخي نكات و سوءتفاهمات به اختصار اشاره مي‌كنم تا به سهم خود، «به عنوان يك خط‌امامي» گره‌اي از كلاف پيچ‌‌درپيچ «رويداد‌هاي سال ٦٧»، باز كرده باشم. رويداد‌هايي كه جامعه هنوز هم نسبت به آنها حساس است و بخشي از جامعه و اصلاحات واصلاح‌طلبان را نيز به خود درگير كرده است. خوشبختانه اصلاح‌طلبان در آن مقطع درهيچ بخش اين ماجرا درگيرنبوده وليكن همواره هزينه آن راپرداخته‌اند.

در ادامه و پيش از ورود به بررسي موضوع اعدام‌هاي سال ٦٧، تذكر چند نكته ضروري به نظر مي‌رسد:

١- نامناسب بودن زمان انتشار:

در سالگرد شهادت رزمندگان اسلام در عمليات مرصاد و نيز به فاصله كمي پس از برملا شدن اسناد تازه‌اي از منافقين و روشن شدن همدستي و همداستاني آنان با حكام عرب و سلفي‌ها، آيا انتشار اين فايل صوتي، درست بود؟ اينجانب در سلامت و تقواي آيت‌الله منتظري و حاج احمدآقاي منتظري، ترديدي ندارم، اما آيا چنين تصميمي در چنين مقطع حساسي شايبه تلاش براي رفع اتهام از منافقين را تقويت نمي‌كند؟ جرم و جنايات اين گروهك تروريستي بر همه مردم ايران مسجل شده است. كساني كه هم‌‌نسل اينجانب بوده‌اند به چشم خود ديده‌اند و آنان كه سن كمتري دارند نيز از پدران و مادران خود شنيده‌اند. به‌همين دليل از مرور مجدد جنايات منافقين خودداري مي‌كنم. نسل جواني كه امروز فايل صوتي آيت‌الله منتظري را شنيده بايد بداند كه جنايات منافقين دست كمي از جنايات و شقاوت‌هاي داعش ندارد. با يك جست‌وجوي ساده در اينترنت با عنوان «شهيد طالب طاهري» اگر توانايي ديدنش را داشته باشيد، تصوير انساني را خواهيد ديد كه ابتدا پوست بدنش را كنده‌اند و بعد او را آتش زده‌اند. آيا داعش در اين حد از خود قساوت نشان مي‌دهد؟ منافقين با نسل ما چنان كردند، كه داعشيان امروز با مردم سوريه و عراق و فرانسه و... مي‌كنند. از ترورهاي كور وبه شهادت رساندن مذهبي وغيرمذهبي، بقال و بازاري، بي‌سواد و باسواد، زن و مرد، پير و جوان، انقلابي و غيرانقلابي گرفته تا هم‌پيمان شدن با دشمن متجاوز بعثي يعني صدام وحمله به خاك كشور خود و به خاك و خون كشيدن مدافعان آب و خاك و ناموس كشور.

 خواهش مي‌كنم عصبانيت ما را از اين گروهك درك كنيد! گرچه با همه عصبانيت‌مان، همچنان تاكيد داريم كه هيچ خوني، ولو خون منافقين كوردلي كه عزيزترين دوستان و همرزمان ما را به شهادت رساندند، نبايد به ناحق ريخته شود.

 ٢- اغراض سياسي:

 حاج ‌احمدآقاي منتظري! هيچ فكر كرده‌ايد از اين اقدام شما، چه كساني منتفع شده‌اند؟ جوابش ساده است، به رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي دقت كنيد. دلواپسان و منافقان و بيگانگان. منافقان كه مستقيما بهره‌برداري كردند. دلواپسان هم آتش‌بيار معركه شما شدند.

براي نسل امروز نيز رفتارهاي براندازانه و عمليات تروريستي و مسلحانه اين موجودات ناشناخته «منافقين» عليه نظام ومسوولان ومردم بيگناه را با انتقاد و اعتراضات آرام اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون اساسي پس از انتخابات عمل كردند مقايسه مي‌كنند و به اين نتيجه مي‌رسند كه پس هر كاري هم ما در سال ٨٨ با جنبش سبز داشتيم، درست بوده و امام هم بود همين كار را مي‌كرد. حال از شما مي‌پرسم، حاج‌احمدآقاي منتظري، مني كه در سال ٨٨ هزينه دادم و در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثي و صدام ودر مرصاد هم رودرروي منافقين جنگيده‌ام، چه بگويم؟ واقعا مني كه شيرازه نوجواني و جواني خود را به پاي اين كشور و امام و نظام گذاشته‌ام بايد با منافقين در يك صف قرارمان دهند؟ شما با اين اقدام‌تان هيچ مي‌دانيد در راستاي همين پروژه گام برداشته‌ايد...!؟

 اما من مي‌دانم چه بگويم، من همچنان از امام دفاع مي‌كنم، چراكه پس ازحوادث ٨٨ كه سعي كردند جريان اصلاح‌طلب را كه در كارنامه خود افتخار تبعيت از حضرت امام را داشت در كنار منافقين، جاسوسان، توهين‌كنندگان به مقدسات، بهاييان و... قرار دهند و در زندان در يك محل ما را به بند كشيدند وليكن ب..... هيچگاه دست از امام و انقلاب و نظام نكشيديم و در داخل زندان نيز چون بيرون در مقابل منافقين و مخالفين امام چون كوه ايستاديم و افتخارمان اين بود كه بر سر اتاق خود تصوير امام و يادگار گرانقدر ايشان «آيت‌الله سيدحسن خميني» را نصب نكرديم ولي متاسفانه امروز با اقدام ناجوانمردانه شما شاهد آماج حملات و بي‌احترامي‌ها به ايشان و بيت مكرم امام هستيم.

 فززندگرامي فقيه عاليقدر!

 هيچ مي‌دانيد با اين عمل‌تان باعث زنده شدن ابهامات و شايبه‌هاي گذشته نسبت به دفتر پدر بزرگوارتان و ايجاد ابهاماتي دردرون جبهه اصلاحات و اعتدال شده‌ايد؟

مطمئن باشيد كه اين نوع اقدامات هيچ تزلزلي در ارادتمندان به امام ايجاد نكرده و به جايگاه امام در قلوب مردم نيز لطمه‌اي وارد نخواهد كرد و يقينا باعث ارتقاي شأن و منزلت شما عزيزان نيز نخواهد شد.

فايل صوتي ارايه شده اتفاقا هيچ سنديت حقوقي ندارد. يك تك‌گويي يك‌طرفه كه حتي سوالات حاضر/ حاضران جمع هم در آن مشخص نيست. با اين حال در همين فايل، فقيه عاليقدر مي‌فرمايند ما نمي‌دانيم چه گزارشاتي به امام داده‌اند و خودشان مي‌گويند در اجرا و عمل خطاهايي صورت گرفته و شخصي مدعي شده كه برخلاف نظر امام در اجرا اقدام شده كه درهيچ جا به جز نزد ايشان تا به حال حاضر به شهادت نشده است، چگونه!؟

و از افرادي كه به عنوان هيات مورد نظر و تصميم‌گير كه در جلسه حضور دارند نام برده شده حال آنكه آنها ضمن رد صحبت‌هاي ايشان در همين نوار خود ايشان به صراحت اعلام مي‌كند كه من متدين‌تر از شما سراغ ندارم. پس خود ايشان هم نمي‌دانسته‌اند كه محتواي گزارش مورد نظر چه بوده است. تناقض موضوع اينجاست كه ديگراني كه در همان جلسه هم حاضر بوده و عاملان و آمران اين اعدام‌ها بوده‌اند به زعم آيت‌الله ديندارتر از اينها نمي‌توان پيداكرد!!!

 پس حضرت آيت‌الله از كجا به اين نتيجه رسيده‌اند كه حضرت امام و بيت شريف ايشان مقصر اصلي اين پرونده هستند؟!

مگر نه اينكه امام بنا به گزارشاتي كه به ايشان داده شده است و از ايشان درخواست اعاده دادرسي واجازه محاكمه مجدد خواسته‌اند عمل كرده است؟

اين راه هر دانش‌آموخته مبتدي حقوق مي‌داند كه اين اقدام كاملا قانوني است. محاكمه مجدد براي جرمي كه مغفول مانده باشد و اعمال مجرمانه‌اي كه درحين تحمل كيفر صورت گرفته باشد امري بديهي است. در ثاني مگر امام مقرر نكرده‌اند درخصوص گزارشات و تهديدات موجود باز هم نسبت به تشكيل هيات سه نفره متشكل از نماينده دادستان و حاكم شرع و دستگاه امنيتي اقدام شده و محاكمه و اقدامات بعدي انجام پذيرد؟

دشمني با امام تا كجا پيش خواهد رفت؟!

اگر موردي هست كه امام برخلاف نظر دستگاه امنيتي و دادستان و حاكم شرع و بدون محاكمه حكم به اعدام يكي از عوامل همين منافقين از خدا بي‌خبر داده را اعلام كنيد تا مشخص شود تمام آنچه تاكنون گفته مي‌شود مقصرش امام است؟! بي‌انصافي تا كجا؟

البته سوالات جدي ديگري نيز وجود دارد كه دراين مجال و در اين فضا طرح آنها مناسب نيست. در وقت و جاي خود بايد به آنها پرداخته شود كه واقعا عوامل تصميم‌گير، آمر و عامل ورود و جذب قضات مورد نظر و شكل‌گيري دادگاه عالي وگزينش قضات در سال‌هاي قبل و منتهي به ٦٧ چه كساني بوده‌اند. و نقش فقيه عاليقدر چه بوده است؟

 ٣- خط امامي‌ام؛

 
شايد عنوان خط امامي بودن در گذشته، منافع و مواهبي داشت، اما امروز چون چنين نيست، راحت‌تر از گذشته مي‌گويم و از گفته خود دلشادم؛ چه در ايام حضور در عرصه دفاع مقدس و دولت اصلاحات و حتي در دوران زندان ٨٨ دست از دفاع از آرمان‌هاي امام و دفاع از اصل و بنيان نظام و انقلاب برنداشته‌ام و همواره تصوير امام را براي آرامش روح بعد از توكل به خدا و توسل به ائمه معصومين همراه داشته و بر بالاي سرخود قرار داده‌ام. همان‌طور كه ياد او را در لوح دلم ثبت كرده‌ام. دفاع از آرمان‌ها و افكار امام، شايد امروز، جز دادن هزينه‌هاي مختلف، نتيجه ديگري نداشته باشد، اما چه باك از هزينه دادن براي راه امام(ره) و تفكرات ايشان.


نظرات بینندگان