arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

"انتخاب ايمن الظواهري به سود القاعده نیست، او کاریزماتیک نیست"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشگر دانشگاه اکسفورد خاطرنشان کرد: ایمن الظواهری به اندازه بن لادن کاریزماتیک نبوده و انتخاب وی به عنوان رهبر سازمان القاعده به سود این سازمان نخواهد بود.

به گزارش انتخاب؛ نادیه عویدات در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: انتخاب ایمن الظواهری به عنوان رهبر سازمان القاعده با اهمیت است زیر این انتخاب نشان می دهد که نسل قدیم هنوز وظیفه اداره سازمان القاعده را به عهده دارد نسلی که در محقق ساختن تمامی وعده هایش شکست خورد از جمله این وعده ها می توان به وعده رهایی از دیکتاتوری ها و رژیم های خودکامه و سرکوبگر اشاره کرد.

عویدات خاطرنشان کرد:با وجود این وعده ها به نظر می رسد القاعده و رژیم های استبدادی منطقه از وجود یکدیگر سود می برند رژیم های منطقه ادعا می کنند که وجودشان برای مقابله با خطر القاعده لازم است و در مقابل القاعده نیز در میان هوادارانش خود را مخالف رژیم های حاکم بر کشورهای منطقه نشان می دهد البته در حال حاضر جوانان انقلابی کشورهای منطقه علیه رژیم های دیکتاتوری برخاسته اند و وعده ای را که القاعده داده بود و نتوانسته بود ان را اجرا کند خود محقق می سازند.

وی در پایان گفت: الظواهری به اندازه بن لادن کاریزماتیک نبوده و تصور می کنم این انتخاب به سود القاعده نیست زیرا عنصر رهبری بسیار مهم است و اگر رهبر از کاریزما برخوردار نباشد نتایج منفی به بار خواهد اورد
نظرات بینندگان