وزیر
ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک هزار و 100 میلیارد ریال برای اجرای
طرح فیلترینگ هوشمند و دسترسی مردم به دستاوردها و اطلاعات سالم دنیا
اختصاص یافت.
به گزارش انتخاب؛ محمود واعظی
افزود: این اعتبار در جریان قرارداد با 14 دانشگاه و مرکز علمی کشور به
منظور تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات آزاد و دستاوردهای سالم دنیا اختصاص
یافته است.
وی ادامه داد: فیلترینگ هوشمند، اطلاعات مغایر با فرهنگ کشور را حذف و مابقی اطلاعات را در اختیار کاربران داخلی قرار می دهد.
وزیر
ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اجرای زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات
کشور افزود: برای ایجاد این شبکه، پهنای باند داخل کشور از 624 مگابایت به
چهار هزار مگابایت ارتقا یافته و تا پایان امسال نیز به 10هزار مگابایت
ارتقا می یابد.
واعظی گفت: تقسیم مرکز تبادل
ترافیک کشور به چهار منطقه تهران، تبریز، مشهد و شیراز، جداسازی پهنای باند
داخل از خارج کشور و کاهش تعرفه اینترنت از دیگر برنامه های وزارت
ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دسترسی مطلوبتر مردم به شبکه ملی اطلاعات
کشور است.
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری
وزارت بهداشت، توسعه فرهنگ سلامت را با ابزار اینترنت در کشور در دستور کار
خود قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری
اطلاعات با یادآوری اجرای توافقنامه ماهواره ملی سنجش بین ایران و کشور
روسیه افزود: اقدام های اولیه در این خصوص انجام و سند همکاری بین دو کشور
انجام شده و در مرحله عقد قرارداد است.
واعظی
گفت: دو هزار و 300 میلیارد ریال در سه ساله عمر دولت تدبیر و امید در حوزه
اینترنت استان مرکزی سرمایه گذاری شده است و یک هزار و 900 میلیارد ریال
دیگر برای افزایش پهنای باند و برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی در این
استان سرمایه گذاری می شود.
وزیر ارتباطات و
فناوری اطلاعات بیان کرد: هم اکنون 257 روستای استان مرکزی از خدمات شبکه
های اینترنتی برخوردار هستند که با سفر دولت تدبیر و امید به این استان،
218روستای دیگر از خدمات این شبکه بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با انجام زیرساخت های لازم، روستاهای بالای 15 خانوار این استان از خدمات اینترنت برخوردار شوند.
واعظی گفت: سالانه حدود سه هزار تا سه هزار و 500 میلیارد ریال برای برخورداری روستاها از خدمات اینترنتی سرمایه گذاری می شود.
وزیر
ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فعالان روستایی با تجهیز روستاها به
خدمات اینترنتی، می توانند بسیاری از صنایع دستی خود را از طریق فضای
مجازی به فروش رسانده و با تحقق این مهم، زمینه افزایش اشتغال و معرفی
جاذبه های گردشگری روستاها نیز فراهم می شود.