arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

سرنگونی بالگرد عربستان در جنوب غرب این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ارتش یمن و کمیته مردمی این کشور توانستند روز دوشنبه یک فروند بالگرد از نوع آپاچی را در مرز یمن با نجران واقع در جنوب غرب عربستان سرنگون کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه خبری المسیره یمن، منابع نظامی به این شبکه خبری گفته اند که این بالگرد در مناطقی که در کنترل ارتش یمن قرار دارد به پرواز درآمد که هدف ارتش قرار گرفت و سرنگون شد.
این شبکه خبری به جزئیات دقیق تر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

همچنین ساعاتی پیش، منابع محلی به خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفته اند که افراد مسلح ناشناس با نارنجک به کادر نظامی عربستان در جنوب شهر مارب واقع در شمال غرب یمن حمله کردند که در جریان آن پنج نظامی عربستانی کشته شده اند و افراد مسلح که به نظر می رسد عضو گروهک تروریستی القاعده باشند، پا به فرار گذاشتند.

2 نظامی ریاض نیز یکشنبه شب در عملیات تک تیراندازهای ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور در نجران در جنوب غرب عربستان کشته شدند.

عربستان پس از هفده ماه تجاوز به یمن، ضمن آن که نتوانسته است از قدرت نیروهای انصار الله یمن و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور بکاهد، متحمل تلفات بسیار زیادی شده است.

طی هفده ماه تجاوز عربستان به یمن،زیر ساخت های این کشور به صورت کامل تخریب شده است، به طوری که طی این مدت، بیش از 6 هزار و 500 کشته و بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر آواره شدند و موجب فاجعه انسانی در کشوری شده که بانک جهانی سرانه تولید ناخالص ملی آن را در سال 2013 ، تنها 1.097 دلار (کمی بیش از یک دلار) برآورد کرده است.

وزارت بهداشت عمومی و نفوس یمن، نیز گفته است: 900 مرکز واکسیناسیون از مجموع سه هزار و 652 در اوایل 2016 تعطیل شده و 6/ 2 میلیون کودک زیر 15 سال در معرض ابتلا به «بیماری سرخک» قرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان