arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

کاهش 19 درصدی کشت "مواد مخدر" در افغانستان

وزرای مبارزه با مواد مخدر و توسعه روستاها با تأکید بر کاهش 19 درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان اعلام کردند: تروریست‌ها از طریق مواد مخدر قادر به ادامه جنگ شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تفاهم‌نامه "برنامه عمل ملی" برای مبارزه با مواد مخدر روز (یکشنبه) در نشستی بین وزارت‌های مواد مخدر، اطلاعات و فرهنگ و توسعه روستا‌ها امضا شد.
 
به گزارش انتخاب، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر در این نشست گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر است.
 
عظیمی با بیان اینکه ناامنی تأثیر مستقیمی بر کشت و تولید مواد مخدر دارد، افزود: برای تحقق آرمان‌های مردم افغانستان، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت‌های توسعه روستا‌ها، اطلاعات و فرهنگ و مواد مخدر برای نابودی این پدیده به امضا رسید.
 
وی با اظهار اینکه در آینده نزدیک از این نوع تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارت‌های مرتبط نیز امضا خواهد شد، گفت: مخالفان مسلح دولت از طریق کشت و تولید مواد مخدر خود را تجهیز می‌کنند.
 
وزیر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در سال 2015 کشت مواد مخدر 19 درصد کاهش یافته بود، اما این رقم رضایت‌بخش نیست.
 
سلامت عظیمی با بیان اینکه میزان کاهش و یا افزایش مواد مخدر در سال 2016 بزودی اعلام می‌شود، گفت: نقش مردم برای نابودی مواد مخدر ارزنده بوده و تمام مردم باید در این بخش تلاش کنند.
 
نصیراحمد درانی وزیر توسعه روستا‌ها نیز با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر کار یک وزارت نیست، گفت: برای نابودی مواد مخدر تمام مردم و مسئولان باید تلاش کرد.
 
درانی با تأکید بر اینکه گزینه‌های زیادی برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، افزود: وزارت‌های آموزش و پرورش، آموزش‌های عالی و اطلاعات و فرهنگ می‌توانند از طریق دانشجویان و رسانه‌ها ضررهای مواد مخدر را به مردم رسانده و از آن جلوگیری کنند.
 
وی تصریح کرد: وزارت توسعه روستا‌ها در تلاش است تا با ایجاد زمینه‌های کاری، میزان معتادین مواد مخدر را کاهش دهد، زیرا بیکاری عامل افزایش اعتیاد و کشت و تولید مواد مخدر است.
 
وزیر توسعه روستاها در پایان سخنان خود تأکید کرد: شورا‌های روستا‌ها، علمای دینی و وزارت کشاورزی نیز نقش موثری در حوزه نابودی مواد مخدر داشته و می‌توانند کشت و تولید گندم و زعفران را جایگزین کشت و تولید مواد مخدر کنند.
 
کمال سادات معاون امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ برنامه‌های موثری را برای مبارزه با مواد مخدر روی دست دارد.
 
سادات با بیان اینکه کشت و تولید مواد مخدر در تضاد با دین اسلام و قانون اساسی کشور است، افزود: برای نابودی مواد مخدر مبارزه جدی نیاز است.
 
وی در پایان سخنان خود از تمام مردم افغانستان خواست تا برای نابودی مواد مخدر مبارزه جدی کرده و با دولت افغانستان همکاری کنند.

*میزان
نظرات بینندگان