arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

راهپيمايي زنان عربستاني براي لغو ممنوعيت رانندگي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنان عربستان سعودی همچنان بر لغو ممنوعیت رانندگی در کشورشان اصرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ،  فعالان زن در عربستان سعودی با هدف لغو ممنوعیت رانندگی زنان ، خواستار برگزاری راهپیمایی با خودرو در سراسر کشور شدند.عربستان سعودی تنها کشور جهان است که زنان را از رانندگی منع می کند.

محمد الشیخ گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی درباره این مساله گفت:هرازگاهی بحران حقوق بشر در پادشاهی عربستان با انواع و اشکال متفاوت نمایان می شود و این بار این بحران شامل حقوق زنان شده است. مقامات عربستانی از زنان حق رانندگی را سلب کرده اند و از این رو عربستان سعودی تنها کشور کره زمین است که چنین حقی ساده و بدیهی را به زن نمی دهد.

محمد الشیخ با اشاره به تلاش و درخواست فعالان زن برای برگزاری تظاهرات در اعتراض به ممنوعیت رانندگی تصریح کرد: در پایگاه ارتباط جمعی به ویژه در پایگاه فیس بوک فعالان زن در صفحه خودم رانندگی می‌کنم اعلام کردند انان تا زمان صدور مجوز دولتی برای رانندگی زنان ، از فعالیتهایشان دست برنخواهند داشت.

 خبرنگار این شبکه با اشاره به حمایت قشرهای زیادی از مردان عربستان سعودی از مطالبات زنان در رانندگی گفت: نیروهای عربستان سعودی شش زن را در ریاض هنگام آموزش رانندگی در مکانی دور افتاده بازداشت کرد.

مقامات این کشور از ترس پیامدهای این اقدام انان را به سرعت ازاد کرد. در همین حال مسئولان نظام حاکم برخورد با زنانی را که در اینترنت برای لغو ممنوعیت رانندگی تلاش می کنند، خواستار شدند .
نظرات بینندگان