arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

دستور پلیس فیلیپین به نیروهایش: حین ماموریت سلفی نگیرید و انگشت در بینی‌ نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس فیلیپین به نیروهایش دستور داده که در حین ماموریت، سلفی نگیرند و انگشت در بینی‌شان نکنند.

به گزارش روزنامه "فیلیپین استار" در دستورالعملی که "اداره پلیس ملی پایتخت" صادر کرده به ماموران پلیس گوشزد شده از انجام هر گونه کاری که چهره پلیس را مخدوش کند، پرهیز کنند.

در این دستورالعمل به جز انگشت در بینی‌کردن، بازی‌های آنلاین، سیگار کشیدن و جویدن آدامس نیز ممنوع شده و اگر هر جای بدن‌شان خارش بگیرد اجازه خاراندان خود را ندارند.

به نوشته این روزنامه، همچنین ماموران پلیس اجازه ندارند "حالت نامناسب" داشته باشند مثلا روی یک پا بایستند. این دستورالعمل در پی انتشار عکس‌های نیروی‌های پلیس صادر شده که روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده بود.

شهروندان مانیل، پایتخت فیلیپین در هفته‌های اخیر شاهد افزایش حضور پلیس در سطح شهر شده‌اند. پلیس پایتخت می‌گوید که اکنون ۸۵ درصد از نیروهایش در حال گشت‌زنی هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اخیرا اعلام کرده که بودجه بیشتر به پلیس اختصاص می‌دهد که بخشی از آن به خاطر سیاست‌های بحث برانگیز او علیه قاچاق مواد مخدر است.

وی وعده داده که بودجه پلیس را در سال آینده تا ۲۵ درصد افزایش دهد که بخش عمده آن هزینه استخدام نیروهای بیشتر و خرید وسایل نقلیه و اسلحه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان