arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

شیمی ایران در رتبه 12 علمی دنیا قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن شیمی ایران از قرار گرفتن رتبه دوازدهم شیمی ایران در رتبه‌بندی علمی شیمی دنیا خبر داد.

به گزارش انتخاب، محمدعلی زلفی گل در افتتاحیه بیست و چهارمین سمینار شیمی آلی ایران در تبریز با اشاره به موفقیت‌های علمی اساتید و دانشجویان شیمی دانشکده‌های شیمی کشور گفت: این رتبه علمی علی رغم تمام محدودیت‌های سخت‌افزاری و فیزیکی کسب شده و در خور تحسین است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور مشکلات مالی زیادی دارند و همین مسائل باعث می‌شود از برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی سر باز بزنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور اساتید و محققان برتر دنیا در چنین سمینارهایی گفت: دیپلماسی علمی با رفت آمد اساتید علمی محقق می‌شود که گام مهمی در راستای رفع مشکلات علمی، اقتصادی و سیاسی کشور است.

زلفی گل پذیرش دانشجو در مقاطع بالای علمی را صحیح ندانست و گفت: باید بعد از قبولی و قبل از انتخاب رشته دانشجو، بستری فراهم باشد تا هم دانشجو و هم استاد راهنما با یکدیگر تعامل داشته و دانشجو با آگاهی استاد خود را انتخاب کند.

وی همچنین گفت: هر چه در همایش‌ها و سمینارهای علمی،  دیپلماسی علمی پویاتر شود، مراسم‌های دانشگاهی پربارتر و به روزتر می‌شود.

گفتنی است، بیست و چهارمین سمینار شیمی آلی ایران به همت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز و با همکاری انجمن شیمی ایران در روزهای 3 تا 5 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان