arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵

«زنان معتاد» فعلا جمع‌آوری نمی‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از آماده سازی 19 مرکز بهاران در زیرمجموعه شهرداری تهران و نگه داری 1000 معتاد در این مراکز خبر داد و گفت: در مرحله نخست ساماندهی معتادان متجاهر، جمع آوری زنان معتاد انجام نمی‌شود.

به گزارش انتخاب، محمدرضا آذرنیا با اشاره به گذشت بیش از 10 روز از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان تهران اظهار کرد: در تلاش هستیم در صورت تامین اعتبارات، مدت زمان نگه‌داری معتادان جمع آوری شده را بیشتر کنیم؛ اخیرا جمع آوری معتادان روزانه به بیش از 500 و حتی 700 نفر رسیده است.

وی افزود: معتادان جمع‌آوری شده به مراکز ماده 15 و مراکز ماده 16 با ظرفیتی حدود 6000 نفر منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه قرار بود شهرداری تهران مراکزی تحت عنوان «بهاران» به منظور توانمندسازی معتادان بهبود یافته پس از ترک را آماده کند تا بتوانیم افراد جمع آوری شده را پس از سم‌زدایی به سمت این مراکز هدایت کنیم گفت: از 44 مرکز وعده داده شده در تهران 19 مرکز بهاران آماده شده و در حال حاضر  1000 نفر در  داخل مراکز بهاران تحت درمان تکمیلی‌ قرار دارند.

آذرنیا ادامه داد: مدت زمان نگهداری افراد در این مراکز شش ماه است و امیدواریم با طی دوره‌های درمان و دوره های مهارت آموزی بتوانند به اجتماع بازگردند.

وی با بیان اینکه هنوز دوره شش ماهه اولین گروه ورودی به مراکز بهاران به پایان نرسیده است گفت: البته بخشی از این افراد تحویل خانواده‌هایشان شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره شمار زنان معتاد جمع آوری شده در این طرح نیز گفت: در مرحله نخست جمع آوری معتادان متجاهر، زنان را جمع آوری نکردیم و قصد انجام این کار را در مرحله اول نداریم. در مراحل بعدی اقدام به جمع آوری زنان معتاد متجاهر خواهیم کرد، این در حالیست که یک مرکز ماده 15 برای نگهداری زنان معتاد متجاهر پیش بینی شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان