arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵

شب قدر داود رشیدی در مکه چگونه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رشیدی که در سریال ولایت عشق در نقش فضل ابن ربیع نقش آفرینی می کرد یکی از بازیگران ماندگار تاریخ سینمای ایران است.او در ۲۳ ذی‌القعده یعنی روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) دیده از جهان فرو بست.

به گزارش انتخاب، حرف های زیادی از او شنیده نشده است. یکی از این موضوعات اعتقادات خالصانه و ارادات او به خاندان ائمه اطهار (س) است.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی استاد دانشگاه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری که ۱۵ سال پیش روحانی کاروان هنرمندان در عمره مفرده در ماه مبارک رمضان بوده است، خاطراتی از حالات معنوی و اخلاقی زنده‌یاد داود رشیدی مطرح کرد.

آیت‌الله دکتر سید هاشم بطحائی گلپایگانی با تسلیت درگذشت هنرمند اخلاقی زنده‌یاد داود رشیدی به جامعه هنری و مردم هنردوست ایران، گفت: آقای رشیدی و بازیگران حاضر در کاروان هنرمندان را آدم‌های وارسته‌ای دیدم و در سفر معنوی عمره مفرده که از نزدیک با این هنرمند متعهد زندگی کردیم، او را فردی متدین، دلسوز و دلگرم یافتم.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری که سال‌ها پیش روحانی کاروان هنرمندان در حج عمره بوده است، با یادآوری اینکه در کاروان ویژه بازیگران و دست‌اندرکاران سینما چهره‌هایی نظیر داود رشیدی، اکبر عبدی، مرحوم جمشید اسماعیل‌خانی و… حضور داشتند، گفت: ابتدا که با این آقایان نشستم، شناخت کاملی از من نداشتند. اما موقعیت دانشگاهی‌ام در تسهیل ارتباط با آنها خیلی اثر داشت تا جایی که در پایان سفر می‌گفتند «اگر روحانیت این است که شمائید، فدای این روحانیت بشویم». این نشان می‌داد که نه اینکه نگاه‌شان فقط به من بلکه به روحانیت اصلاح شده بود.

آیت‌الله بطحائی گلپایگانی در بیان خاطراتی از زنده‌یاد داود رشیدی در این سفر معنوی، گفت: آقای داود رشیدی را برای نظم جلسه‌هایی که در مکه و مدینه با حضور اعضای کاروان بازیگران و سینماگران برگزار می‌شد، به عنوان مبصر معرفی می‌کردم و می‌گفتم شما مبصر جلساتم هستی.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شب‌ها که به حرم نبوی مشرف می‌شدیم، آقای رشیدی را می‌دیدم که برای تهجد و خواندن نماز در محراب پیامبر (ص) در صف ایستاده یا در محل روضه در مسجد النبی، شب زنده‌داری می‌کرد.

وی در بیان خاطره دیگری گفت: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر در مکه بودیم بود. آقای رشیدی پیشنهاد تهیه جهیزیه برای دختران بی‌بضاعت ایرانی را داد و خود هم مسئول جمع‌آوری کمک‌ها از میان اعضای کاروان شد. زنده‌یاد رشیدی انسانی خوش قلب و اهل خیر بود.
منبع: خبرگزاری فرهنگ رضوی
نظرات بینندگان