arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

اولین رایانه اپل حراج شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولین رایانه اپل حراج شدیکی از رایانه‌های اولیه شرکت اپل که شاید نخستین رایانه این شرکت باشد، با قیمت 815 هزار دلار در حراج به فروش رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، گلن و شانون دلیمور،‌ بنیان‌گذاران شرکت محصولات زیبایی گلام‌گلو، رایانه "اپل 1" را که احتمالا نخستین مدل در سال 1976 بوده، در یک حراج آنلاین خریداری کردند.

ارزش اولیه این رایانه یک میلیون دلار تخمین زده شده بود اما در نهایت به پیشنهاد 815 هزار دلار فروش رفت.

تاریخ‌دانان زمان ساخت این رایانه را تابستان 1976 محاسبه کرده و آن را یکی از نخستین ماشین‌های اپل 1 نامیده‌اند. آن‌ها توانستند دست‌خط دانیل کوتکه، دوازدهمین کارمند اپل را روی نوار کاستی که سیستم‌عامل رایانه را اجرا می‌کرد، شناسایی کنند.

با نظر گرفتن اینکه کوتکه کمی پس از بنیان گذاشته شدن شرکت اپل در سال 1976 و در زمان تعطیلات تابستانی برای این شرکت کار می‌کرد، تاریخ‌شناسان دریافتند که این رایانه احتمالا نخستین رایانه‌ اپل بوده است.

باورها بر این است که در حال حاضر حدود 60 تا 70 رایانه اپل و تعداد بی‌شماری تقلبی وجود دارد که تنها تعداد معدودی از تاریخ‌شناسان اپل می‌توانند تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

گفته می‌شود این رایانه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به اجزایی اشاره کرد که استیو جابر، بنیان‌گذار اپل به شخصه آنها را آزمایش کرد تا هزینه‌های رایانه کاهش یابد.

این رایانه در اصل یک صفحه به همراه اجزایی است که به کاربران اجازه می‌دهد عملکردهای پایه مانند پردازش کلمه را انجام دهند. از این رایانه پیش از این برای ساخت برنامه زبان اسپانیایی به منظور کمک به یادگیری صحبت کردن به این زبان استفاده شده بود.

نظرات بینندگان