arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

«نامه اطمینان بخش» اوفک چیست؟/ صدور دهها نامه از توافق ژنو تا بحال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ایران از آمادگی ایران برای دریافت «نامه اطمینان بخش» از آمریکا برای رفع نگرانی بانکهای خارجی خبر داده است؛ در همین حال منابع از صدور دهها مورد از این نامه خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، سفر وزیر امورخارجه کشورمان به 6 کشور امریکای لاتین با همراهی تعداد قابل توجهی از تجار بخش خصوصی ، آغاز دوره ای از روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین که روزگاری با عنوان«حیاط خلوت امریکا » نامیده می شد؛ محسوب می گردد.

در همین زمینه در روز پنج شنبه دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در همایش بررسی فرصت‌های اقتصادی مشترک ایران و شیلی اعلام کرد که ایران آمادگی دارد برای رفع برخی نگرانی‌های بانک‌های خارجی در زمینه همکاری با ایران از بخش ویژه نظارت بر تحریم‌ها در خزانه‌داری امریکا(اوفک) ، (Letter of Comfort) دریافت نماید.

یک منبع مطلع در توضیح اظهارات وزیر امور خارجه بیان داشت؛ (letter of comfort) یا همان «نامه اطمینان بخش» نام مصطلح و فنی نامه ای است که برای مشخص شدن نظر موافق OFAC با انجام تعامل با ایران به بانک ها و موسسات ارسال می شود و تا کنون ده ها مورد از این نامه ها از دوران توافق ژنو تا به امروز صادر گردیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی همچنین اضافه کرد: در مواردی که بانک یا مؤسسه ای برای تعامل با ایران نگرانی داشته باشد، درخواست چنین نامه ای را می کند و ما نیز در چارچوب مذاکرات اجرای برجام آن را پیگیری می کنیم و نامه صادر می شود.

نظرات بینندگان