arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

امام جمعه شمیرانات: رسانه‌ی ملی با نپرداختن به تحولات سوریه اعتمادسوزی می‌كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب جمعه شهرستان شمیرانات به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان خیزش‌های مردمی در كام توطئه‌های سیاسی پرداخته گفت: خیزش‌های مردمی با تكیه به انگیزه‌های دینی و ملی در كشورهای مصر، تونس، یمن، لیبی و بحرین به سطوح ارزشمندی از پیروزی‌های فرهنگی و سیاسی رسید. جهت‌گیری سیاسی جهان عرب را به نفع جهان اسلام و فلسطین اشغالی دچار تغییر بنیادی كرد. مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» در مجلس و دولت لبنان در جایگاه قدرت برتر ایستاد و بر نگرانی غرب به ویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی افزود.

به گزارش آینده امام جمعه شمیرانات ادامه داد: برخی مدعیان سیاستمداری با تحلیل مضحك و خیالی از تحولات سیاسی كشورهای عربی، آمریكا را آفریننده انقلاب علیه منافع غرب و رژیم صهیونیستی معرفی كردند و برای كوتاهی‌های غیرقابل بخشش سیاسی در حمایت از خیزش‌های مردمی خنده‌دارترین توجیه سیاسی سال را ساختند و با جمله دفاع از حقوق ملت‌ها كلیات ابوالبقاء دیگری را نمایشی، فرمایشی و رسانه‌ای كردند. استكبار غرب برای كنترل انقلاب‌های مردمی در كشورهای اسلامی و حفظ منافع و مصالح ادعایی طرحی چندجانبه را عملیاتی كردند.

وی افزود: صهیونیست‌های حاكم بر غرب فضای درگیری‌های نظامی را برای فروش تسلیحات و فعالسازی صنایع تسلیحاتی، تخریب اماكن زیربنایی و زیرساخت‌های اقتصاد ملی را برای فعالسازی صنایع داخلی و نجات غرب از ورشكستگی اقتصادی طراحی كردند، برای كنترل و مدیریت فضاهای سیاسی و بازسازی نظام سلطه در كشورهای درگیر، وحدت ملی كشورها را هدف گرفتند، تفرقه سیاسی را طراحی و اجرا كردند و در اندیشه شناسایی مهره‌های مناسب برای مزدوری و خدمتگزاری غرب و تحمیل آن بر ملت‌ها و كشورها هستند.

ناطق جمعه شمیرانات كشتار مسلمانان، ویرانی كشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه و درگیری قومی و قبیله‌ای در جهان اسلام را از اهداف خدشه‌ناپذیر غرب نامیده گفت: كشتار و نابودی مسلمانان اعم از اقشار مردمی، نیروهای متخصص نظامی، صنعتی و نخبگان ملت‌ها از دیگر اهداف صهیونیست‌های حاكم بر آمریكا و فلسطین اشغالی است. بی‌تردید تصور دخالت كشورهای غربی برای امور بشردوستانه و نجات مردم منطقه از سلطه دیكتاتورهای وابسته به غرب نماد بی‌درایتی و بی‌كفایتی سیاسی است. غربی‌ها جز به منافع و مصالح خویش نمی‌اندیشند و برای توجیه تفاوت رفتارشان در كشورهای آراسته به انقلاب‌های دینی و مردمی، تفاوت منافع و مصالح ملی در كشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای دعاگو سوریه را متحدی قدیمی و صمیمی برای جمهوری اسلامی، كشوری راهبردی در مقابله با قدرت‌های استكباری و به ویژه رژیم صهیونیستی و شایسته حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای  توصیف نموده گفت: استكبار غرب و رژیم غاصب فلسطین در تلاش برای جبران معادلات سیاسی گذشته، كاستن از امواج ضدصهیونیستی برآمده از خیزش‌های مردمی و انحراف افكار عمومی جامعه جهانی به شیطنت سیاسی و سازماندهی ناامنی و آشفتگی در سوریه پرداختند، ضرورت دفاع از سوریه برای نقش راهبردی آن در مقابله با توطئه‌های سیاسی و نظامی آمریكا و رژیم صهیونیستی و ضرورت حمایت سیاسی، اقتصادی و پردازش منطقی به نیازهای دولت سوریه برای دفاع در مقابل یورش‌های نظامی رژیم صهیونیستی ضرورتی آشكار و غیرقابل انكار است.

امام جمعه شمیرانات از سیاست‌های رسانه‌ای و مدیران رسانه‌های ملی و عمومی بدلیل نپرداختن به اخبار و تحولات سوریه و ساماندهی ناخواسته به اعتمادسوزی از رسانه‌های ملی و اعتمادسازی برای رسانه‌های خارجی به شدت انتقاد نموده گفت: آگاهی مردم از تحولات سوریه توسط رسانه‌های بیگانه یك ضعف سیاسی و غیرقابل توجیه در مقیاس ملی و جهانی است.

وی افزود: متأسفانه رسانه‌های ملی با بی‌توجهی به شرایط ویژه ارتباطات رسانه‌ای دیداری، شنیداری و نوشتاری در شرایط كنونی جامعه جهانی با نپرداختن به تحولات سوریه برای رسانه‌های بیگانه اعتمادسازی و برای رسانه‌های ملی اعتمادسوزی می‌كنند. ظاهراً سیاستگذاران رسانه‌ای و مدیران رسانه‌های ملی و عمومی بستر اطلاع‌رسانی و آگاهی افكار عمومی در پنجاه سال قبل می‌بینند و به خیال خویش با ناآگاهی مردم از برخی تحولات جهانی مصالح سیاسی ادعایی را پی می‌گیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
مگه در سوریه خبری شده
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
مگر كسي هست به صدا و سيما اعتماد داشته باشد؟
نظرات بینندگان