arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

وزیر فرهنگ و ارشاد: کنسرت ها نه اشکال شرعی دارد و نه قانونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کنسرت های موسیقی نه اشکال شرعی دارد و نه اشکال قانونی، گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، به دنبال تقویت وفاق ملی بویژه در حوزه های فرهنگی بوده ایم.

به گزارش انتخاب، علی جنتی عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ، اندیشه، هنر و رسانه استان گیلان در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت بیان کرد: باید به هنر، به عنوان رساترین وسیله انتقال فرهنگ، توجه شود.

وی ادامه داد: وقتی گروهی هنری در خارج از کشور برنامه اجرا می کند، در واقع فرهنگ ایران را منتقل می کند و با یک فیلم، فرهنگ و تمدن کشورمان را منتقل و به دیگران می شناسانیم.

جنتی افزود: تاثیر بازتاب لحظه اکران فیلم فروشنده در جشنواره کن و کسب دو جایزه و پخش آن از شبکه های مختلف جهانی، موضوعی غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: زمانی که یک فیلم از کشورمان اسکار می گیرد؛ باید دید چه میزان، برای ایران اسلامی ارزش آفرین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اینک ایران را به عنوان آنچه امروز در زمینه فرهنگ و هنر عرضه و کتاب هایی که منتشر و ترجمه می شود، می شناسند.

جنتی بیان داشت: امروز صدها و هزارها جلد کتاب به زبان های مختلف منتشر شده، این ها فرهنگ و هنر ما را به دنیا نشان می دهد و همه تلاش هایی که بدخواهان ایران در راستای پروژه ایران هراسی انجام می دهند، به واسطه همین فرهنگ و هنری که عرضه می شود، تاثیری نخواهد داشت بطوریکه رئیس جمهوری آمریکا، هر ساله، از فرهنگ ایران تجلیل می کند.

باید به خواست جامعه پاسخ داد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش ما به عنوان یک دستگاه فرهنگی این است که نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنیم؛ فرهنگ و هنر امیدبخش باید در جامعه تسری یابد چراکه این، خواست جامعه است و باید به خواست جامعه، پاسخ داد.

جنتی خاطرنشان کرد: زمانی که بلیت کنسرت های موسیقی سنتی و پاپ، حتی با قیمت هایی گزاف به فروش می رسد، یعنی خواست مردم است و باید به این نیاز، پاسخ داده شود چراکه نه اشکال شرعی دارد، نه قانونی و نه عرفی.

وی ادامه داد: بعضی تصور می کنند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط مجوز کنسرت را می دهد و هیچ کار دیگری انجام نمی دهد در حالیکه 22 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور وجود دارد و فعالیت می کنند و این ها، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره و کتابخانه های مساجد تجهیز می شوند.

جنتی یادآور شد: سال گذشته 80 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده که 60 درصد آنها چاپ اول است، باید توجه داشته باشیم که برای همه این اقدامات، کار انجام شده و حمایت می شود.

وی اظهار داشت: 80 رایزنی فرهنگی نیز در خارج از کشور وجود دارد که در کشورهای مختلف، فرهنگ و تمدن ایرانی را گسترش می دهند.

منبع: ایرنا
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان