arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

آیا تمجید صندوق بین المللی پول از نحوه ی اجرای هدفمندی یارانه ها حقیقت داشت؟

اقتصاددانان نسبت به بیانیه صندوق بین المللی پول که از سیاست اقتصادی احمدی نژاد تمجید کرد، دچار تردید شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : گاردین مدعی شد: اقتصاددانان نسبت به بیانیه صندوق بین المللی پول که از سیاست اقتصادی احمدی نژاد تمجید کرد، دچار تردید شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، صندوق بین المللی پول گفت که امارهای سابق خود را پس از مشاهده شرایط این کشور، اصلاح کرده است.



مسئولان صندوق بین المللی نفت به همراه دومینیک گیلیام، معاون رئیس این سازمان بین الملی برای دو هفته به ایران سفر کردند که در پایان نتیجه گرفتند که دولت در کاهش نابرابری ها موفق بوده است.

صندوق بین المللی پول، پیش بینی رشد صفر درصد را در سال 2011 برای ایران کرده بود، اما اکنون می گوید که رشد تولید ناخالص ملی در سال گذشته به 3.7 درصد رسیده است و این رشد مثبتی است که در سال های 2010 و 2011 ادامه پیدا کرده است.

گاردین می افزاید: کارشناسان مستقل در مورد نتیجه گیری صندوق بین المللی پول تشکیک کردند و حمایت از سیاست های احمدی نژا را زیر سئوال بردند.

حسن حکیمیان یک کارشناس اقتصادی  و رئیس انیتسوی خاورمیانه لندن می گوید: صندوق بین الملی پول از لغو یارانه غذا و انرژی در ایران به مدت زیادی حمایت کرده بود. اما هنوز این قضیه هضمش سخت است.. اینکه استاندارد زندگی در ایران بهبود یافته و در این مدت کوتاه ، برابری در کشور محقق شده است.

وی می افزاید: من معتقدم که صندوق بین الملی پول خوش بینانه عمل کرده است و عجولانه قضاوت کرده است. بسیاری از تحلیگران مستقل معتقدند که هنوز خیلی زود است که چنین نتیجه گیری هایی انجام شود. و هنوز شواهدی لازم برای اثبات چنین ادعایی وجود ندارد.

به گفته ی حیکیمیان، اطلاعات رسمی در مورد اقتصاد ایران مثل نرخ تورم و بیکاری بیشتر وقتها مورد بحث و مناقشه است.

بورقان ناظمی ناراجاباد، استادیار رشته اقصتاد در داشنگاه رایس در تگزاس از عقب نشینی صندوق بین المللی نفت انتقاد می کند و ان را نتیجه گیری زودهنگام می داند ، می گوید: درگیری بین مجلس و دولت بر سر هدفمندی یارانه ها نشان می دهد که این برنامه موفق نبوده است.

وی می افزاید: هدفمندی یارانه ها در واقع باعث افزایش بار مالیاتی دولت شده است. صندوق بین المللی پول کاملا دیگاه سابق خود را نقض کرده است  و تمام دیدگاه های مستقل مانند ان دیگاهی که توسط "چشم انداز انرژی جهانی" عرض شد را نادیده گرفته است.


به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR، گاردین می نویسد: از زمانی که احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسیده است ، اقتصاددانان مستقل خاموش شده و سکوت کرده اند.و افرادی مثل لیلاز و رئیس دانا بازداشت شده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
سیاست یعنی این . با یک گزارش و تمجید به یک دولت بزرگ خط میدهند !
نظرات بینندگان