arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

نوبخت: بهداشت و درمان در برنامه پنجم مغفول مانده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر در نظر گرفتن کلیه امکانات کشور برای طرح تحول سلامت گفت: در حال حاضر در برنامه پنجم بخش های بهداشت و درمان و نظام سلامت مغفول مانده است که آن برنامه ها باید اجرایی و انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی نوبخت در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور طی سخنانی اظهار کرد: طرح تحول سلامت کار خداپسندانه ای است که با تدبیر و از خودگذشتگی مدیران انجام شده و رضایت رهبری، روسای قوا و تمامی مقامات عالی رتبه کشور را به همراه داشته است.

وی افزود: عقل و منطق حکم می‌کند تمامی امکانات برای این کار در نظر گرفته شود تا موفقیت حاصل شود اما گاهی احساس می‌شود که امکانات در جای دیگری ثبت شده است اما ستاد واحدی باید تشکیل می‌شد که نه فقط امکانات وزارت بهداشت و یا وزارت رفاه بلکه کل امکانات دولت، مجلس و سایر دستگاه ها نیز در نظر گرفته شده و به میدان آیند تا کار عظیمی که شروع شده به پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:  در این زمینه با دولت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز بحث هایی انجام شده است، اگر این مورد زمین بخورد دیگر نمی‌شود سربلند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه کل امکانات با فرماندهی واحد باید در یک جا جمع شوند گفت:‌ متاسفانه در حال حاضر بخش بهداشت و درمان و نظام سلامت موارد مغفول مانده برنامه پنجم زیاد است و ما معتقدیم بایداجرایی شود.

نوبخت هم‌چنین تصریح کرد: از طرف دیگر ترکیب شورای عالی بیمه ناعادلانه است و باید عوض شود و مجلس هم در امور تقنینی اقدامات خود را انجام دهد البته ما هم قسم شده ایم که ابتدا کارهای تقنینی را انجام داده و پس از آن به نظارت بپردازیم.

وی در پایان به مسأله آلودگی هوای شهرها و پارازیت‌ها نیز اشاره کرد و افزود: آیا در مورد پارازیت ها طرح تحقیقاتی داشته ایم که نتیجه بخش باشد؟ کدام دانشگاه متولی شده و تکلیف پارازیت‌ها را مشخص کرده است.

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، پنجم
نظرات بینندگان