arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

کنایه وزیر کشور به حامیان دولت سابق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور وحدت و انسجام ملی را اصل ثابت در سیاست داخلی دولت یازدهم دانست و گفت: حرکت کشور در مسیر امید است و هیچ محدودیتی برای فعالیت و صدور مجوز انجمن ها و احزاب وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در جمع مدیران، نخبگان و برگزیدگان اقشار مختلف مردم شهرستان علی آباد افزود: اعتقادات دینی، اصل ولایت فقیه، مردم و انسجام ملی جزو مولفه ها و خط قرمز در اقتدار و وحدت ملی و سیاست داخلی است و قابل بحث و معامله نیست.

وزیر کشور به نشاط، پویایی و آرامش حاکم بر شرایط کشور اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت و صدور مجوز انجمن ها و احزاب در کشور وجود ندارد و تقریبا در طول این سه سال هیچ رسانه ای در کشور توقیف نشده است. کشور در یک مدار و مسیر امید و حرکت است و باید امید و حرکت را تقویت کنیم؛ هر کس موجب ناامیدی، یاس و اختلاف در کشور باشد در مسیر انقلاب حرکت نکرده است.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام در کشور و توجه به انصاف در انتقادها اظهارداشت: ما باید قدر رهبر معظم انقلاب را از جان و دل بدانیم چرا که ایشان نعمت بزرگی برای کشور هستند و با درایت، تجربه ، سعه صدر، تقوا و شجاعت جلو می روند. تاریخ بعدها شجاعت ایشان را خواهد نوشت.

وزیر کشور با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دولت گفت: هفته دولت بهانه ای است تا یک ارزیابی از عملکردها و نقاط ضعف و قوت داشته باشیم.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره شرایط کشور در قبل از انتخابات سال 92 یادآور شد: افزایش تهدیدها و تحریم ها، کاهش میزان صادرات نفت، ایران هراسی و اجماع بین المللی علیه ایران، ترک کردن میز مذاکرات از سوی کشور های 5+1 ، ممنوعیت در نقل و انتقال پول از جمله مواردی بود که از سال 91 شاهد بودیم. با توجه به این شرایط دشمنان پیش‌بینی می‌کردند می‌توانند در انتخابات 92 یک تنش در کشور ایجاد کنند اما رهبر معظم انقلاب وارد میدان شدند و ضمن دعوت مردم به حضور باشکوه در انتخابات بر صیانت از آرا و حق الناس بودن رای مردم نیز تاکید کردند و ما انتخاباتی باشکوه و آرامی در سال 92 شاهد بودیم که اراده مردم در انتخاب دکتر روحانی تجلی پیدا کرد.

وزیر کشور گفت: قبل از سال 92 شاهد این بودیم که حرف رهبری را گوش نمی‌کردند و خانه نشینی 11 روزه را دیدیم اما امروز می بینیم یک وحدت بین سران قوا وجود دارد و همه تابع رهبری هستند. حل مساله تهدید و تحریم ایران که با مساله هسته ای گره خورده بود یکی از قول‌های رییس جمهوری بود که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه اقدامات لازم دنبال شد.

وی ادامه داد: قبل از سال 92 یک بی‌ثباتی و بی‌اعتمادی در عرصه اقتصاد ایجاد شده بود به گونه‌ای که خیلی از بنگاه‌ها و مغازه‌داران با ارز خارجی معامله می‌کردند و ارزش پول ملی دائم پایین می‌آمد. با فراز و فرودهایی که داشتیم امروز شاهد هستیم که ایران هراسی کم رنگ شده، صادرات نفت به میزان 2/2 افزایش یافته و در نقل و انتقال پول مشکلی نداریم و سرمایه گذاران نیز آمده اند که تعدادی از این سرمایه گذاری ها محقق شده است.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌های مستمر ایشان اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک جبر و ضرورت است و دولت به اقتصاد مقاومتی ایمان دارد و همه انرژی خود را روی آن گذاشته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان