arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

برنج ايراني به مرز 4000 تومان رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در روزهاي نزديک به آغاز برداشت برنج، قيمت انواع برنج داخلي روند صعودي را در پيش گرفته و به بالاي چهار هزار تومان رسيده است. البته برنج هاي وارداتي هم از اين کورس جا نمانده اند و روند صعودي قيمت را در پيش گرفته اند.
به گزارش ايسنا، هم اکنون در سطح شهر تهران قيمت هر کيلو برنج طارم محلي از 3400 تا 4200 تومان مشاهده مي شود که اين نوع برنج پيش از اين هرگز قيمت بالاي چهار هزار تومان را تجربه نکرده بود.
برنج نوع هاشمي نيز هرچند پيش از اين، قيمتش حداکثر به 3500 تومان مي رسيد اما اکنون در سطح شهر تهران با قيمت کيلويي 4000 تومان به دست مردم مي رسد.
برنج داخلي درجه دو نيز در ميادين شهرداري 1900 تا 2450 تومان و در سطح شهر تهران با قيمت 2359 تومان عرضه مي شود. اين نوع برنج نيز نسبت به هفته مشابه سال قبل 23 درصد، هفته مشابه ماه قبل پنج درصد و هفته قبل يک درصد افزايش داشته است.
در مورد صعودي بودن روند قيمت برنج آن چه مي توان از سخنان مقامات وزارت بازرگاني برداشت کرد اين است که کمبود عرضه برنج موجب اين گراني شده است.
محمدحسن نکويي مهر، معاون وزير بازرگاني و رييس سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان با اشاره به مکانيسم قيمت گذاري برنج که تابع عرضه و تقاضاست پيش از اين خود اعلام کرده بود که قيمت برنج داخلي روند صعودي به خود گرفته است.
از سوي فعالان بخش خصوصي نيز دبير انجمن برنج ايران مدتي پيش صعودي بودن روند قيمت برنج در تير و مرداد ماه را پيش بيني و تصريح کرده که اين ناشي از کمبود است.
جميل عليزاده شايق که اعتقاد دارد افزايش قيمت برنج طبيعي است، اذعان کرد: تا عرضه برنج جديد (تير و مرداد) اين روند ادامه دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
2
همه به هم اجحاف کنیم . سر هم کلاه بگذاریم . جنگ زر گری راه بندازیم . خدا هم کمکمون میکنه مگه نه؟
نظرات بینندگان