arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

بهمنی: دلار آزاد را 1100 تومان می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی از برنامه جدید این بانک برای کاهش 90 تومانی قیمت دلار در بازار آزاد خبر داد و گفت: قیمت این نوع ارز را بسیار پائین‌تر از قیمت قبلی آن در بازار خواهیم کرد، ضمن اینکه پیشنهاد مجدد کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را به شورای پول و اعتبار ارائه می‌کنیم.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر برنامه بعدی که در بازار ارز کشور توسط بانک مرکزی اجرایی خواهد شد را ادامه روند کاهشی نرخ دلار اعلام کرد و گفت: روند کاهشی نرخ دلار تا جایی پیش خواهد رفت که در بازار هیچگونه تفاوت قیمت ارزی وجود نداشته باشد و تعادل در بازار ارز ایجاد شود.

کاهش 60 تومانی قیمت دلار

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعلا روند نرخ دلار در بازار ارز کاهشی است، تصریح کرد: در پایان ساعات روز گذشته - شنبه- قیمت دلار به مرز 1190 تا 1188 تومان رسید که این امر نشان دهنده کاهش یافتن قیمت 60 تومانی دلار در روزهای اخیر است.

وی برنامه بعدی بانک مرکزی را کاهش 90 تومان دیگر قیمت دلار در بازار آزاد اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی در روزهای اخیر بازار ارز را رصد کرده و در روزهای آینده نیز این کار را ادامه خواهد داد.

به گزارش مهر، باتوجه به قیمت 1190 تومانی دلار در بازار آزاد تا پایان روز شنبه و تداوم کاهش قیمت آن که 90 تومان دیگر خواهد بود، قیمت این نوع ارز در محدود 1100 تثبیت خواهد شد.

بهمنی تاکید کرد: بانک مرکزی تصمیم دارد که قیمت دلار را بسیار پائین تر از قیمت قبلی دلار در بازار برساند، یعنی قیمت را پائین تر از قیمتی که پیش از اجرای برنامه تک نرخی کردن قیمت دلار در بازار توسط بانک مرکزی اجرا شد، برساند.

چرا ناگهان ارز را گران کردید؟

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که اگر بانک مرکزی تصمیم داشت که نرخ دلار را به پایئن تر از قیمت قبلی برساند، پس چرا قیمت دلار را ناگهان افزایش شدیدی داد؟ گفت: بانک مرکزی با این کار می خواست بازار را تست کند و ببیند که بازار تا چه اندازه کشش دارد تا فاصله قیمت دلار دولتی و آزاد از بین برود.

وی در پاسخ به این سئوال که هنوز تفاوت قیمت بین دلار دولتی و آزاد وجود دارد و دلالان در بازار ارز جولان می‌دهند، اظهارداشت: برنامه جدید ارزی بانک مرکزی به دلالان و سفته بازان بازار ارز و دلار ضربه می زند، همین جا اعلام می کنم که دلالان و سفته بازان با اجرای سیاستهای ارزی بانک مرکزی ضرر خواهند کرد.

افزایش نرخ سود سپرده‌ها در راه است

بهمنی با بیان اینکه بانک مرکزی به هیچ وجه مسئول ضرر و زیان این عده از افراد نیست، افزود: بانک مرکزی قصد دارد که در آینده از سایر ابزارها از جمله افزایش نرخ سود سپرده ها برای تعادل بخشی به بازار ارز استفاده کند.

وی از برنامه بانک مرکزی برای ارائه مجدد پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده های بانکی به شورای پول و اعتبار خبرداد و افزود: بانک مرکزی در نظر دارد که نرخهای سود سپرده های بانکی را با توجه به شرایط افزایش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی دلیل این کار را ایجاد انگیزه در مردم و سپرده گذاران برای سپرده گذاری در بانکها عنوان و بیان کرد: تقاضای کاذب بازار ارز را با افزایش نرخ سود سپرده های بانکی از بین خواهیم برد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلارباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
2000 تومان نشه ! 1100 پیش کش !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
تست بازار با سود هزاران میلیاردی دولت همراه شد / خوب فقط یه تست بازار ارز بوده نه چیز دیگه
نظرات بینندگان