arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵

عادل الجبیر باز هم ایران را متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه (امروز) بار دیگر اتهامات نخ نمای خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد عربستان اجازه نخواهد داد حوثی‌های تحت حمایت ایران [انصارالله] بر یمن چیره شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری «آی24»، گزارش داد وزیر خارجه عربستان که به همراه «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع این کشور به چین سفر کرده در نشست خبری که در پکن داشت ایران را به ترویج بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

الجبیر که کشورش جنگ نابرابری علیه مردم یمن آغاز کرده و جنایت‌های جنگی بی‌شماری را در این کشور رقم زده مدعی شده ریاض اجازه نمی‌دهد انصار الله سلطه را در یمن به دست بگیرند.

وی همچنین افزود: درباره از سرگیری گفت‌وگوهای صلح، توپ در حال حاضر در زمین حوثی‌هاست [انصارالله] چیزی که بدون هیچ قید و شرطی می‌توانم بگویم این است که به آنها اجازه نمی‌دهیم سلطه در یمن را در دست بگیرند و از دولت قانونی [عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن] حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان گفت فرصت برای انصارالله وجود دارد که در روند سیاسی برای رسیدن به توافق در خصوص آینده یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها مشارکت داشته باشند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان