arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

رییس کمیسیون امنیت ملی: ماموریت فعلی ظریف این است که حق ایران در برجام را از آمریکا بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برجام مساله‌ای است که این روزها موافقان و مخالفان دولت در یک‌سال مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری به آن می‌پردازند. موافقان از دستاوردهای آن می‌گویند و مخالفان از ناکامی‌ها سخن می‌گویند.

به گزارش انتخاب، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره آینده برجام و دستاوردهای ایران با توجه به شرایط به‌وجود آمده گفت: ابتدا باید پرسید در دوران پسابرجام چه اتفاقی برای کشور افتاده است؟ در حال حاضر قطعنامه‌های مصوب علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل لغو شده است.

این نماینده اصول‌گرای مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر در ارتباط با اتهامات نظامی که علیه ایران زده می‌شد و تحت‌عنوان "پی ام دی" معروف است نیز ما موفق عمل کرده‌ایم و دراین زمینه طرف مقابل حق و حقوق ما را پذیرفت، دست‌ها را بالا برد و تسلیم شد.

نماینده مردم بروجرد در خانه ملت اظهار داشت: قبل از برجام صادرات نفت ما به‌عنوان یکی از اقلام مهم تحریمی به یک میلیون بشکه محدود شده بود و ملت ما نمی‌توانستند از این ثروت ملی خودشان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات نفت ما به قبل از شرایط تحریم برگشته است؛ یعنی نزدیک به 2 میلیون 300 هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم که این هم نشان از موفقیت ما در زمینه برجام و دوران پسابرجام است.

بروجردی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید حق‌مان را از حلقوم آمریکا بیرون بکشیم افزود: ماموریت فعلی وزیر خارجه و تیم مذاکره‌کننده در حال حاضر این است که حق ما را علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها و عدم‌اجرای تعهدات آمریکا در برجام از آنها بگیرند.
نظرات بینندگان