arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

روسف فرجام‌خواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیلما روسف،رئیس جمهور برکنار شده برزیل به دنبال رای روز چهارشنبه سنای این کشور به برکناری‌اش، برای برگرداندن این تصمیم در دادگاه عالی فرجام‌خواهی کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه صدای آمریکا، سنای برزیل روز چهارشنبه با 61 رای موافق به 20 رای مخالف، برکناری دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور به دلیل زیرپا گذاشتن قوانین بودجه‌ای را تصویب کرد و معاونش میشل تمر را به عنوان رئیس جمهور در مدت زمان باقی‌مانده از دوره‌ی وی تا سال 2018 منصوب کرد.

خوزه ادواردو کاردوزو، وکیل روسف، به این دلیل درخواست فرجام‌خواهی برای موکلش کرده که وکلای اتهام‌زنندگان تغییری را در پرونده خود ایجاد کرده بودند که ناقض حق موکل او برای برخورداری از فرآیند قانونی بوده است.

به گفته وکیل روسف، این اتفاق بعد از آن افتاده که این وکلا استدلال کردند: روسف باید به دلیل بحران اقتصادی و رسوایی فساد گسترده در برزیل محاکمه شود.

این درحالی است که در یک رخداد کم سابقه دادگاه عالی برزیل فرجام‌خواهی روسف را پذیرفته و بار دیگر میشل تمر را به وضعبت رئیس جمهور موقت بازگردانده و خواهان تکرار محاکمه در سنای برزیل شده است.

کاردوزو، وکیل روسف، از دادگاه همچنین خواسته تا قانون بودجه 1950، که براساس آن مخالفان روسف اتهاماتشان درخصوص دست‌بردن موکل وی در حساب‌های دولتی با استفاده از پول بانک‌های وابسته به دولت به منظور تقویت بودجه در زمان کمپین انتخاباتی سال 2014 را مطرح کردند، تغییر دهد.

این در حالی است که تاکنون همه درخواست‌های وکلای مدافع روسف، علیه فرآیند استیضاح او توسط دادگاه عالی برزیل رد شده بود.

رئیس این دادگاه یعنی ریکاردو لواندوفسکی، کسی است که رهبری محاکمه و استیضاح روسف را به عهده داشت.

مخالفان روسف، برکناری او را ستایش کرده و گفته‌اند این مساله راه را برای تغییر آینده برزیل هموار خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان