arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

راهکار اقتصادی شدن فرودگاه‌ها چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر راه و شهر سازی گفت: فرودگاه‌های کوچک در کشور در بخش گردشگری و تجارت به خوبی عمل کرده و می توانند توسعه یابند

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، عباس آخوندی در بازدید از فرودگاه رامسر با بیان اینکه ۸۰ درصد تقاضا برای انجام پرواز در هشت فرودگاه کشور صورت می گیرد. اظهار کرد: ۵۰ فرودگاه در کشور دارای پروازهای اندک بوده و از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

وزیر راه و شهرسازی راهکار اقتصادی شدن فرودگاه‌ها را نوسازی ناوگان هوایی عنوان کرد و افزود: با افزایش میزان پرواز نرخ بهره وری فرودگاه‌ها افزایش پیدا کرده و سیاست های اقتصاد مقاومتی افزایش نرخ بهره وری از سرمایه های موجود است .

وی اقتصادی کردن فرودگاه‌ها را اولین گام در جهت توسعه دانست و تصریح کرد: ۶۰ فرودگاه در کشور به بهره برداری رسیده که اقتصادی کردن آنها نخستین گام است از سویی باید میزان پروازها را افزایش داده و در گام دوم توسعه فرودگاه بر اساس عملکرد آن هزینه سرشکن شده و به نحوه بهره برداری از فرودگاه توجه شود .

آخوندی اظهار کرد: در نوسازی ناوگان هوایی باید هواپیماهایی با برد کوتاه در کشور استفاده شود و فرودگاه‌ها با مقیاس کوچکتر و فاصله کمتر در مقیاس جمعیت به کار گرفته شود.

وی عمده هدف هواپیماهای برد کوتاه را  استفاده مکرر و تامین آسایش مردم عنوان کرد و گفت: افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کوچک به عنوان محور توسعه بخش هوایی داشته و به سیستم حمل و نقل دسترسی دارند مانند فرودگاه‌های نوشهر، ساری و رشت می توانند در بخش تجاری و گردشگری موفقیت هایی کسب کنند.

 
نظرات بینندگان