arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

فتوای عجیب داعش درباره بازی فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس جدیدترین حکم داعش، از این پس بازیکنانی که در زمین مصدوم می شوند می توانند حریف خود را قصاص کنند.

 داعش، قبلا در استحکامات خود در سوریه، ریاضیات و ماهواره را ممنوع اعلام کرده است. اکنون زمان آن فرا رسیده تا داوران فوتبال نیز در میان ممنوعیت های این گروه تروریستی قرار گیرند.

به گزارش یک سازمان حقوق بشری مستقر در انگلیس، داعش به دلیل پیروی داوران فوتبال از قوانین فیفا، که بر اساس ادعای آن ها برخلاف معیارهای شریعت اسلامی است، را ممنوع کرده است.

طبق گزارشی که دیده بان حقوق بشر سوریه منتشر کرد، دادگاه داعش اخیرا حکم داده است که داوران فوتبال «بر اساس دستورات خداوند عمل نمی کنند. این احتمالا مخالفت اراده خداوند و سنت است.»

این حکم دقیقا قبل از آغاز به کار مسابقات لیگ در بخشی از سوریه به نام دیرالزور که تحت کنترل داعش است صادر شد. در عین حال، گویا فوتبال کماکان در آن منطقه قانونی است؛ البته به شرطی که مطابق قوانین فیفا نباشد.

یکی از بازیکنان به دیدبان حقوق بشر سوریه که گویا در آن منطقه بسیار فعال است گفت: «ما خیلی خوش شانس هستیم چون فوتبالی که بازی می کنیم، به اسم فیفا برگزار نمی شود.»

دادگاه داعش در تلاش برای جایگزینی قوانین فیفا، قوانین جدیدی تاسیس کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد اگر در زمین آسیب دیدند، حریف خود را قصاص کنند. آن ها می توانند یا تقاضای قصاص کنند و یا بابت آن دیه دریافت کنند.

برچسب ها: داعش ، فتوا
نظرات بینندگان