arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

مصباحی‌مقدم: نگفتم میرحسین موسوی از محبوبیت بالایی برخوردار است، شیطنت رسانه‌ها بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نسبت به شیطنت برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از نشست اخیر مطبوعاتی خود به شدت انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در واکنش به تعابیر نقل‌شده از وی از سوی برخی رسانه‌ها، اظهار کرد: بر اساس اقتضای خبرنگاری انتظار ما از این قشر زحمت‌کش این است امانت‌دار باشند و برای جلب اعتماد عمومی اخبار را به‌صورت دقیق منتشر کنند.

وی بابیان اینکه خبرنگاران باید تیترهای خود را دقیق انتخاب کنند، افزود: خبرنگاران منتقل‌کننده مهمترین اخبار هستند اما متأسفانه برخی سایتها و روزنامه‌ها به گونه تیتر می‌زنند که اگر مطالعه کنندگان محتوای خبر را مطالعه نکرده باشد، به‌اشتباه می‌افتد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آیه 6 سوره حجرات که می‌فرماید «إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» اگر خبری را فاسقی (انسان غیرقابل‌اعتماد) برای شما  آورد بررسی و تحقیق کنید به آن ترتیب اثر ندهید، خاطرنشان کرد: برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها نقش همان فاسق را ایفا می‌کنند، یعنی خبر را به گونه‌ای منتقل می‌کنند که باصداقت و امانت همراه نیست.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر مطبوعاتی خود و شیطنت برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در برجسته‌سازی یکی از سران فتنه 88 گفت: برخی رسانه‌ها از این مصاحبه تیترهایی را انتخاب کردند که به هیچ عنوان با محتوا و متن سخنان من همخوانی ندارد. به‌طور مثال در مورد موسوی بنده گفته بودم وی در فتنه 88 ظلم بزرگی به‌نظام کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در همین راستا ادامه داد: البته بنده گفته‌ام اگر او در انتخابات 88 به نتیجه انتخابات تن می‌داد، رئیس‌جمهور بود.

مصباحی مقدم بابیان اینکه پس‌ از این اظهارات یکی از سایتها از قول بنده عنوان کرده بود میرحسین از محبوبیت بالایی برخوردار بوده تصریح کرد: این عنوان هرگز انتقال‌دهنده پیام بنده نبوده است.

وی ادامه داد: در مصاحبه‌ اخیرم شخصی پرسید که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی شخصیت کاریزماتیکی داشت و شما پس از رحلت ایشان این‌چنین فردی را ندارید که در پاسخ به وی گفتم این تعبیر شما، شخصی است چراکه اگر این‌گونه بود برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 92 به حرف ایشان توجه می‌کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: منظور بنده در آن مصاحبه این بود که ما تشکیلاتی کار می‌کنیم و جامعه روحانیت به‌عنوان یک تشکل محور قرار می‌گرفت نه شخص مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی.

مصباحی مقدم در پایان تصریح کرد: بنده از مخاطبان و مردم می‌خواهم اگر اخباری از بنده منتشر می‌‌شود با توجه به سوابق بنده، به متن خبر توجه کنند.


منبع: تسنیم
برچسب ها: مصباحی ، مقدم ، موسوی
نظرات بینندگان