arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

بانکی از جنس مدیریت شهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار اصفهان با اشاره به نقش بانک شهر در سرعت اجرای پروژه‌های شهری گفت: درک بانک شهراز"مديريت شهري وفعاليت آن"بادرک سايربانک ها متفاوت است و برای توسعه وپيشرفت وآباداني شهرها تلاش می‌کند.

مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری‌ها گفت: فعاليت‌هاي خدماتي شهرهابرعهده شهرداري‌هاست ودراين بين عمده فعاليت‌هاي شهرداري‌ها جنبه عمراني دارد و با توجه به این‌که وظایف شهرداری بانیازها و زندگی عمومی شهروندان عجين است،شهرداري يک نهادشهروندي و اجتماعی نيزمحسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی برای شهرداری‌ها افزود: مسائل مالي و تأمين بودجه و اعتبار مورد نياز پروژه ها برای شهرداری‌ها اهمیت بسیار زیادی به ویژه در پروژه هاي زير ساختي دارد و مشارکت جدی و مؤثر شهروندان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی همیشه مدنظر شهرداری‌ها بوده و هست.

ضرورت تعامل بیشتر شهرداری‌ها با بانک شهر

جمالی نژاد با اشاره به اهمیت حمایت بانک شهر از پروژه‌های عمرانی خاطر نشان کرد:  درک بانک شهراز"مديريت شهري وفعاليت آن"بادرک سايربانک ها متفاوت است و برای توسعه وپيشرفت وآباداني شهرها تلاش می‌کند.

وی افزود: اگر چه همکاری و تعامل بانک شهر با شهرداری‌ها در تامین منابع مالی و جلب مشارکت بخش‌های خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها، موثر و نتیجه‌بخش بوده است اما لازم است که تعاملات افزايش يابد و به طور مداوم ايده هاي مناسب تري جهت تسهيل تأمين مالي پروژه هاي شهري از طريق منابع بانک ارائه شود.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: در مقطع فعلی که با رکود اقتصادی مواجه هستیم کمک بانک شهر مي تواند پس اندازهاي مردم شهر را به حوزه طرح‌های عمرانی وارد کرده تا پروژه هاي عمراني شهر حتي در شرايط رکود نيز به خوبي جلو رود.

وی با بیان این‌که بانک شهر بازوی کمکی شهرداری‌ها در تامین منابع مالی است، تصریح کرد: ، از آنجا که بانک شهر آرزوی دهها سالۀ شهرهای کشور با عنوان بانک شهرداری‌ها بوده است، انتظار از آن بسیار بالا و زیاد است.

بانک شهر از جنس مدیریت شهری

شهردار اصفهان،  بانک شهر را از جنس مديريت شهري و در راستای پيشرفت، آباداني و عمران شهرها داسنت و افزود: اين بانک امانتدار مردم است تا پول هاي مردم را براي پيشرفت شهرشان سرمايه گذاري کند وبنابراين انتظار مي رود بيشتر منابع بانک شهر به حوزه ايجاد زير ساخت هاي شهري وارد شود.

وی افزود: بانک شهر با پرداخت تسهيلات به پيمانکاران جهت اجراي پروژه هاي عمراني و همچنين ارائه ضمانتنامه هاي بانکي به پيمانکاران نقش به سزايي در بهبود ارتباط ميان شهرداري و پيمانکاران دارد.

جمالی نژاد با اشاره به تعامل شهرداری اصفهان با بانک شهر اظهار کرد: از جمله مهم ترین پروژه هاي شهري که با کمک بانک شهر به پايان نزدیک است، خط يک قطار شهري است که فازهای اول و دوم آن به اتمام رسیده و فاز سوم آن در حال تکمیل است.

افزایش خدمات رسانی به شهروندان با همراهی بانک شهر

شهردار اصفهان با بیان این‌که وجود بانک شهر در کنار خانواده بزرگ شهرداری، می‌تواند خدمات‌رسانی به شهرداری و مردم را بهتر و کامل‌تر کند، گفت: یکی از نقاط قوت ساختار بانک شهر،تلاش در جهت دريافت نظرات شهرداران جهت توسعه همکاري ها و نيز تعامل و همکاری نزديکاين بانک با با شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن است، ضمن اينکه نگرش بانک شهر به مسائل شهري و این‌که شهرداري ها سهامداران اصلي بانک شهر هستند، در همسويي فعاليت هاي بانک با توسعه شهري بسيار موثر و حائز اهميت خواهد بود.

وی، معرفی خدمات اختصاصی و کارآمد بانک شهر در حوزه مدیریت شهری به شهرداری‌ها را از  نتایج تعامل مدیران این بانک با شهرداری‌ها دانست و افزود: این تعامل، زمینه‌ساز توسعه و تداوم فعالیت بیشتر میان این بانک و شهرداری‌های کل کشور باشد؛ اين همکاري نزديک مي تواند بهبود عملکرد مديريت شهري را به همراه داشته باشد.
نظرات بینندگان