arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

اروپا يک هواپيماي مسافربري مافوق صوت بدون آلودگي مي سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت هواپیماسازی اروپایی «یی ای دی اس EADS » روز یکشنبه در آستانه افتتاح نمایشگاه هوایی بورژه فرانسه، از ساخت هواپیمای مافوق صوت خود خبر داد که می تواند مسیر پاریس به توکیو را در مدت دو ساعت و نیم طی کند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛  این هواپیما اتمسفر را نیز آلوده نخواهد کرد زیرا در ارتفاعی بالاتر یعنی در لایه استراتوسفر جو زمین پرواز می کند. این شرکت اروپایی اعلام کرد هواپیمای «زست Zehst » که تلفیقی از یک هواپیما و یک موشک است، بالاتر از اتمسفر و با سوخت زیستی که مواد پایه تشکیل دهنده آن گیاهان است، پرواز می کند.

کارشناسان می گویند زمانی که هواپیما در ارتفاع معینی قرار گرفت، موتورهای موشکی آن به کار می افتند که این موتورها تنها هیدروژن و اکسیژن می سوزانند و در نتیجه، فقط آب از آنها خارج می شود، هواپیما در این مرحله به ارتفاع سی و دو کیلومتری رسیده و در خط مستقیم به مسیر خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هواپیمای زست، پنجاه تا صد مسافر را با خود حمل می کند و شرکت سازنده آن گفته است احتمالا در سال دو هزار و بیست، نخستین فروند از آن عملیاتی شود. ماکتی چهار متری از این هواپیما که تقریبا شبیه به هواپیمای مسافربری کنکورد است، در نمایشگاه هوایی بورژه در نزدیکی پاریس به نمایش در می آید
نظرات بینندگان