خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان "پدیده نوظهور خیابان گردی در قم" ، بدون اشاره به عدم وجود تفریح سالم برای جوانان قمی نوشت: ای كاش هر چند متر یكی از این ماموران ایستاده بود تا خیابانی كه اسم اصلی آن شهداست و روزی در این خیابان برای پیروزی انقلاب خون جوانان دیروز به زمین ریخته شده، توسط جوانان امروز به صفاییه تبدیل نشود.
در این گزارش آمده است:
* استفاده از فناوری در كنار پیاده روی
در كنار پیادهروی در این خیابان برخی جوانان نیز اقدام به استفاده از فناوریهای روز میكنند، اگر كمی كنجكاو شوید، میبینیند كه چند نفر در اطراف شما بلوتوث خود را روشن گذاشتهاند و متوجه میشوید كه جوانان صفائیه گرد چندان با فناوری هم بیگانه نیستند و از بس به فناوری بلوتوث علاقه دارند، تمام تلاش خود را به كار بستهاند تا از همه قابلیتهای گوشی تلفن همراه خود در راستای ارتباط با دیگر صفائیه گردان استفاده كنند، باید اعتراف كرد كه بلوتوث روشن امروز به یكی از تاكتیكهای صفائیه گردها تبدیل شده است كه آنها را با موجی از فیلمها، عكسها و اطلاعاتی كه این وسط میان صفائیه گردها رد و بدل میشود، مواجه میكند تا دست خالی صفائیه را ترك نكنند و جالب اینكه كمتر بلوتوث روشنی در این خیابان است كه شماره تلفن همراهش را در نامگذاری بلوتوث تلفن همراهش استفاده نكرده باشد.
* ما مخترع هستیم
اظهارات برخی از افراد در این خیابان در نوع خود بسیار شنیدنی است، وقتی از سینا 23 ساله در خصوص دلیل حضور هرروزهاش در خیابان صفائیه میپرسم، میگوید: روی پیشانی نسل ما نوشته شده نسل تا لنگ ظهر بخواب، نسل غرق شده در اینترنت، MMS ،SMS و نسلی كه كشته و مرده بازیهای رایانه است.
وی با بیان اینكه بین همه اتیكتهایی كه به حق و یا ناروا به نسل سومیها سنجاق میكنند، افتخار اختراع «خیابان گردی» هم به پای ما نوشته شده است، بیان میكند: این كار كم هزینه ترین تفریح نسل ماست.
* ضرورت مدیریت اوقات فراغت و بازیابی الگوهای فرهنگی
اما دراین میان برای تفكیك اوقات فراغت از پدیده نوین خیابان گردی و پرسه زدن در خیابانها كه در شهر قم همان صفائیه گردی میتوان نامگذاری كرد، به نظر میرسد ضروری است ابتدا جوانان درك درستی از نیازهای اجتماعی خود داشته باشند و به بیان این خواستهها درچارچوب فرهنگ اجتماع بپردازند و سپس متولیان رسیدگی به امور جوانان با برنامهریزی دقیق، صحیح و مبتنی بر نیازهای واقعی جوانان، مدیریت اوقات فراغت آنان را برعهده بگیرند و به بازیابی الگوهای فرهنگی در این زمینه بپردازند تا نه وقتی هدر رود و نه پرسه زدن در خیابانها تفریح تلقی شود و نه شاخص توسعه یافتگی براساس چگونگی گذران اوقات فراغت زیر سوال رود.
خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان "پدیده نوظهور خیابان گردی در قم" ، بدون اشاره به عدم وجود تفریح سالم برای جوانان قمی نوشت: ای كاش هر چند متر یكی از این ماموران ایستاده بود تا خیابانی كه اسم اصلی آن شهداست و روزی در این خیابان برای پیروزی انقلاب خون جوانان دیروز به زمین ریخته شده، توسط جوانان امروز به صفاییه تبدیل نشود.
در این گزارش آمده است:
* استفاده از فناوری در كنار پیاده روی
در كنار پیادهروی در این خیابان برخی جوانان نیز اقدام به استفاده از فناوریهای روز میكنند، اگر كمی كنجكاو شوید، میبینیند كه چند نفر در اطراف شما بلوتوث خود را روشن گذاشتهاند و متوجه میشوید كه جوانان صفائیه گرد چندان با فناوری هم بیگانه نیستند و از بس به فناوری بلوتوث علاقه دارند، تمام تلاش خود را به كار بستهاند تا از همه قابلیتهای گوشی تلفن همراه خود در راستای ارتباط با دیگر صفائیه گردان استفاده كنند، باید اعتراف كرد كه بلوتوث روشن امروز به یكی از تاكتیكهای صفائیه گردها تبدیل شده است كه آنها را با موجی از فیلمها، عكسها و اطلاعاتی كه این وسط میان صفائیه گردها رد و بدل میشود، مواجه میكند تا دست خالی صفائیه را ترك نكنند و جالب اینكه كمتر بلوتوث روشنی در این خیابان است كه شماره تلفن همراهش را در نامگذاری بلوتوث تلفن همراهش استفاده نكرده باشد.
* ما مخترع هستیم
اظهارات برخی از افراد در این خیابان در نوع خود بسیار شنیدنی است، وقتی از سینا 23 ساله در خصوص دلیل حضور هرروزهاش در خیابان صفائیه میپرسم، میگوید: روی پیشانی نسل ما نوشته شده نسل تا لنگ ظهر بخواب، نسل غرق شده در اینترنت، MMS ،SMS و نسلی كه كشته و مرده بازیهای رایانه است.
وی با بیان اینكه بین همه اتیكتهایی كه به حق و یا ناروا به نسل سومیها سنجاق میكنند، افتخار اختراع «خیابان گردی» هم به پای ما نوشته شده است، بیان میكند: این كار كم هزینه ترین تفریح نسل ماست.
* ضرورت مدیریت اوقات فراغت و بازیابی الگوهای فرهنگی
اما دراین میان برای تفكیك اوقات فراغت از پدیده نوین خیابان گردی و پرسه زدن در خیابانها كه در شهر قم همان صفائیه گردی میتوان نامگذاری كرد، به نظر میرسد ضروری است ابتدا جوانان درك درستی از نیازهای اجتماعی خود داشته باشند و به بیان این خواستهها درچارچوب فرهنگ اجتماع بپردازند و سپس متولیان رسیدگی به امور جوانان با برنامهریزی دقیق، صحیح و مبتنی بر نیازهای واقعی جوانان، مدیریت اوقات فراغت آنان را برعهده بگیرند و به بازیابی الگوهای فرهنگی در این زمینه بپردازند تا نه وقتی هدر رود و نه پرسه زدن در خیابانها تفریح تلقی شود و نه شاخص توسعه یافتگی براساس چگونگی گذران اوقات فراغت زیر سوال رود.