arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

95 درصد بازار ايران در انحصار چهار خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمار نشان مي‌دهد در دو ماه نخست امسال بيش از 95 درصد بازار خودروهاي سواري كشور در اختيار تنها چهار برند پرايد، پژو، تندر 90 و سمند بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در اين مدت پرايد با توليد 86 هزار و 567 دستگاه بيشترين سهم را از بازار خودروهاي سواري كشور به خود اختصاص داد. سهم پرايد از بازار داخلي در دو ماهه‌ي امسال به حدود 44.7 درصد رسيد.

بعد از پرايد اين پژو بود كه با توليد 67 هزار و 752 دستگاه معادل 35 درصد از بازار خودروهاي سواري كشور را به خود اختصاص داد. اگرچه سهم پژو امسال نسبت به سال قبل حدود 2.2 درصد كاهش يافته است.

در رده‌ي سوم نيز برند داخلي سمند قرار گرفت كه سهمي معادل 10.8 درصد از بازار خودروهاي سواري كشور را كسب كرد. توليد سمند در مدت زمان يادشده به 21 هزار و 10 دستگاه رسيد. سهم سمند در بازار امسال نسبت به سال قبل دو درصد افزايش يافته است.

تندر90 نيز سهمي 4.9 درصدي از بازار خودروهاي سواري كشور در دو ماهه‌ي نخست امسال داشت. توليد تندر در دو ماه نخست امسال به 9 هزار و 432 دستگاه رسيد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
2
مگه غير از اين سه چهار تا ماشين ماشيني ديگه تو كشور است كه مردم سوار بشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
اولا که تعرفه واردات خودرو خداد تومان است خودروی با کیفت و خوب خارجی ارزان اما تعرفه ....
در این بازار پر رقابت داخلی انتظار دیگری داشتید؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
این نشان دهنده اقتدار خودروسازان ایرانی است واقعا در کجای دنیا دیده‌اید که خودرویی مثل پیکان را نزدیک به پنجاه سال تولید کنند و هر سال بی‌کیفیت تر از سال قبل ولی گرانتر به مردمش قالب کند؟؟؟و جالبتر اینکه هرسال پلیس به بهانه غیر استاندارد بودن بعضی زا خودروها جلوی شماره گذاری آنرا میگیرد ولی بعد تامین منابع مالی توسط خودروسازان دوباره مجوز تولید آن خودرو را صادر میکند البته با افزایش قیمت...چون هزینه توقف و حق حسابی که خودروسازان پرداخت کردند باید از جیب مردم شریف پرداخت شود و......
نظرات بینندگان