arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

در مغرب سنتي به نام رفتن به تظاهرات وجود ندارد

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در کازابلانکا در ارتباط تلفنی با این شبکه گفت: در مغرب سنتی به نام رفتن به تظاهرات وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در کازابلانکا در ارتباط تلفنی با این شبکه گفت: در مغرب سنتی به نام رفتن به تظاهرات وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب،  مجری فرانس بیست و چهار در مقدمه این گزارش گفت: مخالفان در مغرب برای تظاهرات در شهرهای بزرگ این کشور دعوت کرده اند.

دو روز پس از سخنرانی محمد ششم پادشاه مغرب، جنبش جوانان بیستم فوریه اعلام کرده است که اصلاحات پادشاه کافی نیست.

لئالیزا وسترهوف از کازابلانکا در این باره که آیا انتظار می رود امروز تظاهرات گسترده ای در مغرب برگزار شود یا نه گفت: در حال حاضر به سختی می توان در این باره پیش بینی کرد اما آنچه مسلم است این است که از چهار ماه پیش، جنبش بیستم فوریه مرتبا بین دو تا پنج هزار نفر را در تظاهرات شهرهای مختلف بسیج کرده است.

لازم به ذکر است که در مغرب سنتی برای رفتن به تظاهرات و در کل سنت تظاهرات وجود ندارد.

در دو ماه اخیر نیز به مرور زمان بسیج مردمی رو به افول گذاشته است.

به این ترتیب این اولین تظاهرات پس از اعلام قانون اساسی جدید آزمونی خواهد بود برای اینکه بدانیم این جنبش بیستم فوریه همچنان می تواند ناراضیان را بسیج کند یا نه.

از زمان سخنرانی پادشاه با حمله شماری از فعالان جنبش بیستم فوریه به شماری دیگر از مغربی ها که دیروز و پریروز شاهد آن بودیم فضا اندکی پر تنش شده است.

از سوی دیگر، این اولین تظاهرات آزمونی برای حکومت مغرب است برای اینکه ببینیم این حکومت تا چه حد اعتراضات خیابانی را تحمل می کند.

اکنون چهار ماه است که مغربی ها تقریبا هر هفته به خیابانها می آیند.

حال این سوال مطرح است که اکنون که قانون اساسی جدید اعلام شده است و قرار است همه پرسی درباره آن تا دو هفته دیگر برگزار شود، آیا نظام مغرب تظاهرات جدید را تحمل خواهد کرد یا نه.

پاسخ این سوال تا ساعاتی دیگر داده خواهد شد
نظرات بینندگان