arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

حمایت مشروط بادامچیان برای سوال از احمدی نژاد

بادامچیان معتقد است طرح سوال از رئیس جمهور اصلا طلسم نیست، ولی ادب و فرهنگ ایرانی احترام ها را نگه می دارد و تاکنون هم چنین بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بادامچیان معتقد است طرح سوال از رئیس جمهور اصلا طلسم نیست، ولی ادب و فرهنگ ایرانی احترام ها را نگه می دارد و تاکنون هم چنین بوده است.

اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، افزود: سوال حق نماینده است و در عین حال زمینه را برای رئیس جمهور محترم فراهم می کند تا پاسخگو باشد.

 وی در پاسخ به اینکه مقطع کنونی را برای طرح سوال از رئیس جمهور مناسب می داند، اظهار داشت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند. سوال کنندگان که از بنده نپرسیدند طرح این مساله در این مقطع زمانی مصلحت است یا خیر. اما این اقدام از این بابت که سوالی که در ذهن برخی از نمایندگان است را رئیس جمهور محترم پاسخ دهد، کارآمد است اما اگر این موضوع به برخورد جناحی تعبیر شود، مسلما کارساز نیست و بازتاب منفی دارد.

وی با اشاره به تعویق چند باره طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس توسط طراحان با هدف آماده شدن فضا برای انجام آن، گفت: بنده پیشنهادم این است که اگر آقایان بر سوال اصرار دارند به گونه ای باشد که در راستای روشن شدن ابهامات در ذهن نمایندگان و توده های مردم باشد. اگراین منظور لحاظ شود، این اقدام خیلی هم مفید است.

بادامچیان با تاکید بر اینکه طرح سوال از رئیس جمهور اصلا طلسم نیست، تصریح کرد: ما این اقدام را طلسم نمی دانیم، ولی ادب و فرهنگ ایرانی احترام ها را نگه می دارد و تاکنون هم چنین بوده است؛ اما من طرح سوال از رئیس جمهور را طلسم نمی دانم.

عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو « تنش» در روابط کنونی دولت و مجلس را غلط دانست و در عین حال، گفت: مجلس یک سری وظایف نمایندگی دارد که نمی تواند از آنها بگذرد. وقتی مجلس قانونی درباره  تشکیل وزارت ورزش و جوانان را تصویب می کند به این دلیل بوده است که معاونان رئیس جمهور در مقابل مجلس پاسخگو نبودند، بنابراین مجلس راهکار قانونی را در این زمینه تصویب کرده است.

وی گفت: مجلس قصدش از تشکیل وزارت ورزش و جوانان این نبوده که با دولت چالش کند، بلکه به دنبال ایفای وظایف نمایندگی اش بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور در خصوص معرفی وزیر ورزش که با انتقادهای فراوان از تصویب  تشکیل این وزارتخانه همراه بود، گفت: اگر ایشان گله ای داشتند می توانستند تشریف بیاورند و مجلس هم کمک می کرد، اما  ادبیات نامه به گونه ای است که حتی وزیری را که معرفی کردند از نظر رای دچار مشکل شود، و به قولی پیش درآمد دولت، پیش درآمد لبخندی نبود.

وی درباره این تحلیل که رئیس جمهور نامه معرفی وزیر را با هدف رای  ندادن مجلس نوشته است، گفت: این را از رئیس جمهور بپرسید؛ بنده که از ذهن ایشان خبر ندارم. ما بابد به ظاهر قضاوت کنیم. ایشان آقای سجادی را معرفی کرده است. اگر مجلس به وزیر پیشنهادی رای داد چه؟ معتقدم این تحلیل ها واقعی نیست. نه رئیس جمهور چنین قصدی دارد و نه مجلس به دنبال این هدف است.

سروی نماینده تهران پیش از این در گفت وگو با خبرآنلاین نوشتن نامه رئیس جمهور را با هدف رای ندادن مجلس به سجادی دانسته و گفته بود: تلقی من این است که رییس جمهور شخص دیگری را برای وزارت ورزش و جوانان در ذهن دارد و در واقع سجادی را قربانی فرد مورد نظر خودش کرده است.
نظرات بینندگان