arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
هیچ شناختی نسبت به ملک‌زاده نداشتم؛

صالحی: ملک زاده گزینه احمدی نژاد بود

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اعضای این فراکسیون با وزیر امور خارجه، گفت: قرار است تعدادی از نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور خواستار لغو حکم انتصاب معاون مالی و اداری وزارت خارجه شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اعضای این فراکسیون با وزیر امور خارجه، گفت: قرار است تعدادی از نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور خواستار لغو حکم انتصاب معاون مالی و اداری وزارت خارجه شوند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، "مصطفی کواکبیان"با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، گفت: هر چند موضوع جلسه امروز موبوط به خیزش­های مردمی و موج بیداری اسلامی و تحولات منطقه بود، اما به دلیل انتصاب ملک­زاده به سمت معاون مالی و اداری وزارت خارجه، اکثر نمایندگان عضو فراکسیون، سوالاتی را در مورد این انتصاب از وزیر خارجه مطرح کردند.

نماینده سمنان و مهدیشهربا بیان این که در جلسه امروز همچنین موضوع استیضاح وزیر خارجه مطرح شد افزود: بنده با توجه به مسئولیتی که در کمیته تحقیق وتفحص شورای عالی ایرانیان دارم مباحث مطرح شده در این کمیته مربوط به خانه ایرانیان و شرکت سنگاه بود.

کواکبیان با بیان این که این انتصاب هرگز به نفع وزرات خارجه نیست، ادامه داد: بهتر این بود که قبل از این انتصاب، با استعلام از وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی سوابق ایشان خواسته و بعد از تایید نسبت به صدور حکم معاونت مالی و اداری اقدام می­شد.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر خارجه، تصریح کرد: در این جلسه با طرح این سوال که چرا باید بی جهت خود را در معرض تهمت قرار دهیم خواستار عزل هرچه سریع تر ملک‌زاده شدم.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: در مورد انتصاب ملک­زاده خوش بینانه­ترین حالت این است که بگوییم شما به دلیل تداوم همکاری با آقای احمدی نژاد این انتصاب را پذیرفته‌اید و بدبینانه­ترین حالت این است که بر این باور باشیم که احتمالا عده ای پوست خربزه زیر پایتان انداخته و قصد دارند شما را در مقابل مجلس قرار دهند.

نماینده سمنان همچنین به صحبت های ۸ نفر از نمایندگان در اعتراض به انتصاب ملک زاده اشاره کرد و یادآور شد: در پایان این جلسه وزیر امور خارجه در پاسخ به اعتراض نمایندگان گفت؛ بنده هیچ شناختی نسبت به ملک‌زاده نداشتم و این شخص گزینه مورد نظر من برای عهده داری این سمت نبوده است؛ اما به جهت لزوم همکاری با رئیس جمهور ملک زاده را برای این سمت پذیرفتم.

کواکبیان افزود: وزیر امور خارجه در این جلسه قول مساعد داد که امروز بعد از ظهر با رئیس جمهور مذاکره کرده و نظر نمایندگان را به ایشان منتقل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طرح پیشنهاد دیدار تعدای از نمایندگان با رئیس جمهور برای پیگیری موضوع انتصاب ملک‌‌زاده خبر داد و  اظهار کرد: قرار شد تعدادی از نمایندگان پس از دیدار با رئیس جمهور خواستار برکناری هر چه سریع تر معاون مالی و اداری وزارت خارجه شوند، تا به این ترتیب شاهد شکل گیری بحران جدیدی در روابط دولت و مجلس نبوده و تنش تازه ای در جامعه نداشته باشیم.

 نماینده سمنان با اشاره با جایگاه حاکمیتی وزارت خارجه، افزود: موقعیت خاص این وزارتخانه آن را در معرض افکار عمومی جهانیان قرار داده و درست نیست که هر ۳ ماه یکبار وزیر خارجه جدیدی به خود ببیند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
2
1
رييس جمهور يعي حق انتصاب يک معاون را ندارد؟ به هر حال حيطه اختيار رييس جمهور است. والا بايد ايشان براي آب خوردنشان هم از مجلسيان اجازه بگيرند. اين خلاف قانون اساسي است. مجلس مي تواند سوال و استيضاح کند. جنجال و هياهو بر سر يک انتصاب کار معقولي نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
1
مجلس مستقل و قدرتمند که وامدار هیچ شخصیت و حزبی نباشد یکی از وظایف ارزشمندش نظارت است و نظارت معنی اش این نیست که ببینند که آقایان چگونه بیت المال را به جیب می زنند گرچه اکثر نمایندگان عزیز درکنار سفره رنگین دولتیان که با دلار نفت و گاز و معادن و همه سرمایه این مملکت رنگین است همسفره اند و کاملاً نمک گیرند.
نظرات بینندگان