arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

"متأسفانه نمی‏دانم چرا رئیس‎جمهور تمام آبروی خانوادگی خودش را فدای یک نفر می‏کند؟"

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در رابطه با انتخاب معاون جدید اداری و مالی وزارت امور خارجه که پیش از این مدیریت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور را برعهده داشت، گفت: انتصاب افراد تحمیلی، نتیجه‏ای جز شکست وزارت امور خارجه نخواهد داشت و این انتخاب را باید به عنوان اشتباه استراتژیک صالحی نام برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در رابطه با انتخاب معاون جدید اداری و مالی وزارت امور خارجه که پیش از این مدیریت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور را برعهده داشت، گفت: انتصاب افراد تحمیلی، نتیجه‏ای جز شکست وزارت امور خارجه نخواهد داشت و این انتخاب را باید به عنوان اشتباه استراتژیک صالحی نام برد.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، "حسن نوروزی" در واکنش به انتخاب "محمد شریف ملک‌زاده" به‌عنوان معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، گفت: من با این انتخاب کاملاً مخالف هستم،‌ انتخاب این فرد مصداق بارز کارهای بزرگ را به افراد کوچک سپردن است و‌ از وزیر امور خارجه این انتظار نمی‏رفت شخصی که هیچ سابقه کار در وزارت خارجه را ندارد و نسبت به امور مالی نیز تجربه‏ای ندارد را به عنوان معاون امور اداری و مالی انتخاب کند، در واقع این انتخاب، اشتباه استراتژیک صالحی است.

 

مشایی خواهان حذف دولت، همراه با خود است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس در رابطه با تأثیرگذاری قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان در مجلس بر روند انتخاب ملک‏زاده،‌ اظهار کرد: تصمیم مشایی این است که تمام وزرا و دولت را همراه با خودش حذف کند و اگر تحقیق و تفحص هم صورت می‎گرفت چون این تصمیم‏ها تحت تأثیر مشایی است، باز هم این انتخاب صورت می‎‏گرفت.

 

چرا رئیس جمهور تمام آبرو خانوادگی و اصالت خود را فدای یک نفر می‏کند؟

وی با بیان این موضوع که متأسفانه نمی‏دانم" چرا رئیس‎جمهور دقت نمی‏کند و تمام آبروی خانوادگی و اصالت علمی خودش را فدای یک نفر می‏کند؟"، تصریح کرد: زمانی که افراد یک شب به دوران رسیده، بخواهند پستی را انتخاب کنند، باید بدانند که این روند برای ۴۰ هزار آزاده، ایثارگر و کارشناسان و نخبگان شایسته‎ای که در کشور حضور دارند، امری غیرقابل پذیرش است و تحمیل ساختن فردی بیرون از وزارت خارجه به بدنه این وزارتخانه ممکن نخواهد بود.

 

دلیل سکوت رئیس جمهور در برابر این خلاف‏ها قابل درک نیست

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به سکوت رئیس جمهور  در مقابل برخی شبه‌ها، افزود: دلیل سکوت رئیس‏جمهور شجاع در برابر این خلاف‎ها قابل درک نیست، تذکر دیروز "احمد توکلی" نسبت به انتخاب ملک‏زاده برای معاونت امور مالی و اداری وزارت امورخارجه خواسته اکثریت نمایندگان است، ما معتقد هستیم که اگر مسئولان خواهان موفقیت وزرات خارجه هستند باید معاون وزیر امور خارجه توسط خود وزیر و از بدنه این وزاتخانه انتخاب شود.

نوروزی در پایان تأکید کرد: افرادی که از جانب فردی چون مشایی به بدنه وزارت امورخارجه تحمیل می‌شوند، نتیجه ای جز شکست برای وزارت امورخارجه در پی نخواهند داشت، روندی که موجب دلسرد شدن کارشناسان زبده وزرات امورخارجه خواهد شد.

روز شنبه "محمدشریف ملک‌زاده"   طی حکمی از سوی وزیر امور خارجه به عنوان معاون مالی این وزارتخانه منصوب شد، به همین دلیل ۲۲ نفر از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه کشور شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
9
آقای محترم!رئیس جمهورسکوت نکرده بلکه اصولامشی ایشان اینگونه است!!!شماهم بجای گیردادن به این وآن اصل موضوع رابچسبید اگربصیرت دارید!
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
1
4
اول اینکه آبروی خانوادگی مربوط به مسائل خانوادگی و شخصی فرد می شود و تعمیم آن به مسائل کاری امری ناصواب است و ثانیاً آقای احمدی نژاد بر روی اصول خود پا فشاری می نماید خواه پشت این اصول یک شخص باشد خواه یک ملت . در احقاق حق باید به صاحب حق توجه داشت نه تعداد مظلومین و تعداد ظالمان. چنانچه ایشان در تصمیمات خود مواردی را که خرد جمعی مصلحت می داند رعایت نمی نماید، چنانچه در حدود قانون و اختیارات ایشان باشد باید گردن نهاد و چنانچه خارج از قانون باشد ، در شرع و قانون راهکارهای فراوانی پیش بینی شده که به ضرورت اجرا شده و از این پس هم به خواست خداوند اجرا خواهد شد. پس بنده به عنوان یک ایرانی از تمامی مسئولین خواهش می کنم روزی یک طومار علیه همدیگر سخنرانی نکنند و مسائل را با رعایت حیطه بندی از مجاری قانونی پیگیری فرمایند.
پاسخ ها
ندا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
حرص نخور حله!!!!!!!!!!!!!!!!!
فیروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
1
آیینه چونقش تو بنمودراست خودشکن آئیینه شکستن خطاست!
نظرات بینندگان