arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

دانش آموزانی که اشک «فتاح» را درآوردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرویز فتاح در سفر استانی خود به خراسان رضوی در اختتامیه سی و چهارمین دوره اردوهای دانش آموزی و دانشجویی «رهپویان ولایت» حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت که حاشیه هایی داشت.

به گزارش انتخاب، در این اختتامیه بیش از هزار و ۴۰۰ دانش آموز و دانشجوی دختر و پسر از تمامی سنین که تحت پوشش کمیته امداد هستند، حضور داشتند.

فتاح در این مراسم با تاکید بر اینکه باید اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان مددجو به سفرهای زیارتی افزایش یابد گفت: دوست دارم همه افراد بتوانند به سفرهای زیارتی مشرف شوند چرا باید یک جوان دانشجو برای اولین بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شود، باید زمینه هایی فراهم شود تا این اعزام ها گسترش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: باید سفر به عتبات عالیات را نیز احیا کنیم و نوجوانان و جوانان را  به این سفر نیز اعزام کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۱۵۰ هزار خانواده از تحت پوشش کمیته امداد به دلیل خودکفایی خارج شدند.

فتاح بیان کرد: دعای مستمندان پای انقلاب است و ما تولید کننده فقر نیستیم بلکه فقر از جایی آغاز می شود که ما باید فقرزدایی کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان و دانشجویان گفت: باید زمینه ازدواج را فراهم کنیم که این موضوع با تشویق دانش آموزان و دانشجویان رو به رو شد که فتاح با مزاح گفت چه استقبالی شده است.  ما در سال گذشته به ۱۰۰ هزار نفر کمک هزینه ازدواج و جهیزیه اعطا کردیم و هر کسی به زودی دست به کار شوند برنده است.

فتاح در میان سخنرانی‌هایش خطاب به دانشجویان و دانش آموزان گفت: دوست دارید چه هدیه ای دریافت کنید؟ آیا هدیه مادی می‌خواهید که بسیاری از پسران دست شان را بلند کردند اما کمتر کسی از دانش آموزان و دانشجویان دختر دست را بلند کرده بود که فتاح به آنها احسنت گفت.

فتاح در ادامه این مراسم را با هدیه ای که داد دگرگون کرد و هدیه رئیس کمیته امداد سفر به کربلا به تمام دانش آموزان و دانشجویانی بود که در این اردو حضور داشتند.

هدیه سفر به کربلا با اشک شوق دانش آموزان و دانشجویان همراه شد به گونه ای که هنگام سخنرانی فتاح دانش آموزانی با زبان ترکی در وصف امام حسین(ع) شروع به مداحی کردند و رئیس کمیته امداد را به گریه انداختند.

اختتامیه این مراسم با مداحی و گریه دانش آموزان، دانشجویان و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به پایان رسید. پس از پایان برنامه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با گریه به سمت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شتافتند و با روبوسی عکس سلفی گرفتند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان