arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

حسینیان: اصرار مجلس اين است كه ملك‌زاده بركنار شود

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد آيا تلاش‌ها ادامه دارد كه جريان انحرافي از احمدي‌نژاد دور شود، بيان داشت: تلاش‌ها ادامه دارد اما اميدي نداريم و بالاخره براي اتمام حجت تلاش مي‌كنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد آيا تلاش‌ها ادامه دارد كه جريان انحرافي از احمدي‌نژاد دور شود، بيان داشت: تلاش‌ها ادامه دارد اما اميدي نداريم و بالاخره براي اتمام حجت تلاش مي‌كنيم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اولين همايش ملي شهداي بصيرت و يادواره شهيد ديالمه كه پيش از ظهر امروز در صحن مجلس قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، در خصوص آخرين پيگيري‌هاي مجلس براي استيضاح وزير امورخارجه گفت: در حال حاضر نامه استيضاح آقاي صالحي وزير امورخارجه را امضا كرده‌ايم و تا ديروز صبح 15 نماينده اين نامه را امضا كردند اما اكنون اطلاعي از اضافه شدن امضاكنندگان اين نامه ندارم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به تعداد نمايندگان امضاكننده استيضاح وزير امورخارجه اضافه خواهد شد،‌ گفت: بله به تعداد نمايندگان امضا كننده طرح استيضاح وزير امورخارجه اضافه خواهد شد و نمايندگان جدي هستند تا جريان انحرافي در اركان نظام اسلامي رخنه نكند.

حسينيان در پاسخ به اين سؤال كه قرار بود نمايندگان استيضاح‌كننده وزير امورخارجه در خصوص انتصاب ملك‌زاده به عنوان معاون وزير امور خارجه با احمدي‌نژاد جلسه‌اي برگزار كنند، گفت: از اين جلسه اطلاعي ندارم اما روز گذشته وزير امورخارجه در كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس حضور پيدا كرد و اصرار نمايندگان مجلس اين بود كه ملك‌زاده از معاونت اداري و مالي وزارت امورخارجه بركنار شود.

وي با بيان اينكه نمايندگان مجلس همچنان پيگير خواهند بود تا ملك‌زاده از معاونت اداري و مالي وزارت امورخارجه بركنار شود، خاطرنشان كرد: نمايندگان اميدوارند كه صالحي پيش از طرح استيضاحش در مجلس به خواست نمايندگان يعني بركناري ملك‌زاده تن دهد.

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اين سؤال كه اگر وزير امور خارجه ملك‌زاده را بركنار نكند، استيضاح وي جدي خواهد بود، تصريح كرد: بله انشاءالله.

حسينيان در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به نامه رئيس‌جمهور مبني بر معرفي وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان‌، ‌شانسي براي رأي اعتماد اين وزير پيشنهادي در مجلس وجود دارد، اظهار داشت: نامه احمدي‌نژاد به مجلس در خصوص معرفي وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان قدري نمايندگان را تحريك كرد اما آن طور كه مشخص است نمايندگان پيگير هستند كه در خصوص اين وزير پيشنهادي به نتيجه رسيده و تصميم‌گيري كنند و قصد نمايندگان تصميم‌گيري نسبت به نامه‌اي كه احمدي‌نژاد در معرفي وي به مجلس ارسال داشته، نيست.

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پاسخ به اين سؤال كه خبرهايي حاكي از است كه وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان با جريان انحرافي در ارتباط است، گفت: نمايندگان مجلس در اين خصوص در حال تحقيق هستند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه به نظر شما آيا وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان رأي اعتماد از مجلس دريافت مي‌كند يا خير، گفت: تجربه نشان داده كه در مجلس نبايد پيش‌بيني كرد كه فردي قطعاً راي مي‌آورد يا خير.

حسينيان در پاسخ به اين سؤال كه شما چه رأيي به وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان مي‌دهيد، اظهار داشت: در حال حاضر در اين خصوص فكري نكردم.

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما معتقديد اصول‌گرايان براي انتخابات مجلس آينده ليست واحدي ارائه دهند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر به دنبال بازسازي رهبري نيروهاي اصول‌گرا هستيم آن هم نيروهاي اصولگرايي كه خود را جزو آنها مي‌دانيم.

نماينده تهران در مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا احتمال دارد اصول‌گرايان ليست جداگانه‌اي ارائه دهند، تصريح كرد: اتحاد اصول‌گرايان حاصل خواهد شد اما چيزي نشد‌ ندارد.

حسينيان در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد شما معتقديد كه اصول‌گرايان ليست واحدي براي انتخابات آينده مجلس ارائه مي‌دهند يا خير، گفت: در خصوص انتخابات مجلس تصميمي نگرفته‌ايم و تنها چيزي كه برايمان مهم است اين است كه هر چه زودتر رهبري ناب اصول‌گرايان اعلام موجوديت كند و هر چه زودتر نيروهايي كه به نوعي دچار سرگرداني شده‌اند نجات پيدا كنند.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد صحبت‌ها از اين قرار است كه اصول‌گرايان سعي دارند براي انتخابات آينده مجلس سه ليست جداگانه ارائه دهند و اين مطلب را ابطحي اعلام كرده است، گفت: نمي‌دانم آقاي ابطحي بر چه مبنايي چنين مطلبي را مطرح كرده است اما در خصوص ليست واحد و يا ليست جداگانه صولگرايان تصميمي نگرفته‌ايم.

رئيس فراكسيون اصول‌گرايان مجلس در پاسخ به اين سؤال كه به نظر شما اصول‌گرايان براي انتخابات آينده مجلس و ارائه ليست دير اقدام كرده‌اند، تأكيد كرد: خير هنوز وقت بسيار است و تا 12 اسفندماه وقت داريم.

نماينده تهران در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد آيا تلاش‌ها ادامه دارد كه جريان انحرافي از احمدي‌نژاد دور شود، بيان داشت: تلاش‌ها ادامه دارد اما اميدي نداريم و بالاخره براي اتمام حجت تلاش مي‌كنيم.

وي افزود: مشكلي در تعاريف اصول‌گرايي وجود ندارد اما در اين خصوص مشكلاتي در بحث‌هاي مصداقي مطرح است. مفاهيم، مباني و تعاريف اصول‌گرايي كاملاً روشن و مشخص است. محور اساسي اصول‌گرايي پيروي از رهبري و ولايت است. فردي كه اكنون مدعي اصول‌گرايي است بايد موضعش در جريان فتنه روشن مي‌بود. اگر فردي كه در جريان فتنه كوتاه آمده و به نفع آن جريان حركت كرده و يا سكوت كرده است، اصول‌گراي واقعي نيست.
نظرات بینندگان