arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

سردار روزبهانی: بدحجاب‌ها جریمه نقدی می‌شوند

رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی با بیان مصادیق بدحجابی و بدپوششی در پسران و دختران، اعلام کرد؛ بدحجاب‌ها جریمه نقدی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی با بیان مصادیق بدحجابی و بدپوششی در پسران و دختران، اعلام کرد؛ بدحجاب‌ها جریمه نقدی می‌شوند.

به گزارش انتخاب، سردار احمد روزبهانی با بیان مصادیق بدحجابی گفت: مصداق ما برای برخورد با هنجارشکنان در رابطه با نوع پوشش خانم‌ها عبارت است از شلوارهای تنگ، شلوارهای کوتاه، مانتوهای کوتاه وتنگ، آرایشهای غلیظ و شدید، شال‌های کوتاه، یقه‌های باز مانتو، پوشش‌های نامتعارف( غربی)، موهایی که از جلو شال و روسری بیرون باشند، موهایی که از پشت شال بیرون باشند.

وی در خصوص مصادیق بدحجابی در مورد آقایان هم گفت: پوشیدن لباسهایی که منقوش به نشان‌ها و علایم مبتذل و شیطان پرستی وتبلیغ اینطور مسایل باشد، آرایش‌های غیرمتعارفی که بتازگی در بین پسران جوان باب شده است، مدل‌های شیطان پرستی و گروه‌های غربی و مبتذل، دستبند و گردنبندهای گروه‌های غربی که تبلیغاتی برای این گروه‌ها و باعث ترویج شیطان پرستی می‌شوند، موهای فشن و مغایر با شرع سنن ایرانی اسلامی، از مصادیق بدپوششی در میان پسران است.

رئیس پلیس امنیت ناجا، با اشاره به برخورد جدی با هنجارشکنان افزود: در رابطه با این جرایم در صورت باز داشت فرد، وی جهت رسیدگی به عدم رعایت مسایل اخلاقی و اجتماعی به دادسرا اعزام و قضات براساس نوع اتهام ، فرد را جریمه نقدی می‌کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از نسیم، روزبهانی اضافه کرد: فعلا آماری از دستگیر شده‌ها و تذکر داده شدها در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی، "هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

علاوه بر این بر اساس تبصره این ماده قانونی زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد".
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
9
آيا بنظر شما سردار با جريمه نقدي كردن خانمهاي بي حجاب ، رعايت حجاب در جامعه قوت ميگيرد يا راه را به بيراهه رفته ايم؟
بهتر نيست به من بجاي زور و فشار و دادسرا و برخورد راههاي بهتري براي پيدا نمودن مسير و فرهنگ سازي نشان بدهيد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
7
اگه پول نداشتن میشه قسط بندی کنید جریمه رو؟
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
6
اگر پول نداشتندوجريمه را نتونستند بدن ورفتند زندان ميتونند مثل جانيا وقاچاقچيهاوراهزنهاو...ازمرخصي روزانه استفاده كنند.لطفاًجوابم رو بدين تا از عاقبت بي حجابي آگاه بشيم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
باز هم پول کم آوردند. چه منبع درامدی بشه این براشون
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
پول بده سر سبیل شاه ناقاره بزن !!
نظرات بینندگان