arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

تهران همچنان در«خطر بسیار شدید»/ ممنوعیت فعالیت بدون محافظ درفضای باز/ پیشنهاد تعطیلی استخرها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به سازمان تربیت بدنی پیشنهاد داد که استخرهای رو باز تا زمانی که اشعه ماوراء بنفش پرخطر است تعطیل شوند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست با اشاره به اینک میزان اشعه فرابنفش UV‌ همچنان در مرحله «خطر بسیار شدید» قرار دارد از ابلاغ بخشنامه شهرداری تهران در خصوص ممنوعیت فعالیت بدون محافظ در ساعات 11 تا 16 خبر داد.

مهندس محمد هادی حیدرزاده افزود: اندازه‌گیری‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان اشعه فرابنفش در تهران بیش از 12 بوده و علی‌رغم کاهش نسبت به روز گذشته همچنان در شرایط «خطر بسیار شدید» قرار دارد.

وی از شهروندان خواست حتما‌ توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از ماندن زیر اشعه آفتاب بین ساعات 11 تا 16 به طور جد خودداری کنند.

حیدرزاده همچنین از ابلاغ بخشنامه شهرداری تهران در خصوص ممنوعیت فعالیت بدون محافظ و پوشش در فضای باز خبر داد گفت:‌ بر اساس ابلاغیه صورت گرفته استفاده از زمین چمن‌های مصنوعی نیز در تمامی پارک‌ها و مراکز تفریحی شهرداری تهران امروز ممنوع شده است.

وی در حین حال از تمامی دستگاه‌های ذیربط خصوصا‌ سازمان حفاظت محیط زیست خواست هر چه سریعتر نسبت به تشکیل کمیته ویژه برای اشعه فرابنفش اقدام کنند.

اشعه ماوراء بنفش بر سلامت قرنیه و ملتحمه تاثیر منفی دارد

دکتر امین‌الله نیک اقبالی، رییس انجمن چشم پزشکی ایران نیز به ایسنا گفت: اشعه ماوراء بنفش خورشید بر سلامت ملتحمه و قرنیه تاثیر منفی می‌گذارد البته به علت باز و بسته شدن چشم و جریان داشتن اشک در آن تاثیر نور خورشید بر آن کمتر است.

وی افزود: اشعه ماوراء بنفش خورشید در صورت رعایت نکردن نکات مربوط به سلامت چشم ممکن است باعث برنزه شدن و سوختگی پوست پلک چشم مانند پوست سایر نقاط بدن انسان ‌شود.

وی با بیان اینکه اشعه ماوراء بنفش خورشید ممکن است منجر به تغییر بافت ملتحمه چشم و ابتلا به بیماری ناخنک و سوختن قرنیه ‌شود، گفت: جوشکاران و افرادی که مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند به نور حساس بوده و دچار سوزش چشم می‌شوند که این عوارض نشانه سوختگی قرنیه چشم آنان است.

این فوق تخصص شبکیه افزود:‌ قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید احتمال ابتلا به آب مروارید را افزایش می‌دهد و بر سلامت شبکیه چشم تاثیر منفی می‌گذارد. در واقع هرچه‌ قدر اشعه ماوراءبنفش به قسمت‌های داخلی چشم نفوذ کند، گستره تخریب کمتر و شدت صدمات بیشتر می‌شود.

وی درباره راه‌های پیشگیری از تاثیرات منفی اشعه ماوراء بنفش خورشید بر چشم انسان اظهار کرد: افراد در ساعات بسیار گرم روز وارد محیط‌های باز نشوند و اگر مجبور به این کار هستند، از عینک آفتابی با UV حداقل 400 استفاده کنند و عینک‌های آفتابی را انتخاب کنند که سطح بیشتری از صورت آنان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نیک اقبالی در پایان گفت: کلاه و نقاب از پوست صورت محافظت می‌کند و تاثیر چندان زیادی بر محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ندارد.

تعطیلی استخرهای رو باز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به سازمان تربیت بدنی پیشنهاد داد که استخرهای رو باز تا زمانی که اشعه ماوراء بنفش پرخطر است تعطیل شوند.

مهدی چمران در سیصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بهتر است ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر استخرهای روباز تا زمان پرخطر بودن اشعه ماورای بنفش تعطیل باشند.

وی افزود:‌ باید به سازمان تربیت‌بدنی این پینشهاد را بدهیم تا افرادی که در این ساعات از استخرهای رو باز استفاده می‌کنند متوجه آسیبی نشوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نامی
|
GERMANY
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
1
4
اشعه ماوراء بنفش به سه بخش B-A-و C تقسیم میگردد که بخش بسیار پر خطر Cتوسط اوزن حذف گردیده و دو بخش دیگر با حداکثر طول موج 380 نانومتر به زمین میرسد یک فیلتر مناسب برای استفاده در فضای باز نباید بیش از 400 نانومتر از امواج نور را حذف نماید زیرا بین 380 تا 780 نانومتر نور مرئی قرار دارد وحذف بیشتر از 400 نانومتر از امواج نور باعث اختلال در تشخیص رنگها گردیده و برای بسیاری از موارد همچون رانندگی خطرناک میباشد .در ضمن گرما هیچ ربطی به ماوراء بنفش نداشته و گرما در قسمت بعد از نور مرئی (780 نانومتر بخش مادون قرمز )قرار میگیرد. انشاءالله پزشکان محترم در موقع مصاحبه عجله نفرمایند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
0
شما می خواهید استخرها رو تعطیل کنید.چرا دنبال بهانه اید؟
نظرات بینندگان