arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

آمار شرکت کنندگان کنکور به تفکیک جنسیت/ کاهش 153هزار نفری داوطلبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهر نوشت:

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش با اشاره به آمار نهایی کنکور سراسری سال 90 گفت: یک میلیون و 132 هزار و 877 نفر در کنکور سراسری شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 153 هزار و 824 نفر کاهش داشته است.

حسین توکلی افزود: یک میلیون و 282 هزار  335 کارت کنکور سال 90 صادر شده است که این تعداد با توجه به کارتهای افرادی است که به طور جداگانه برای گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی علاقمندی خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: بر اساس ضوابط داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی که علاوه بر گروه آزمایشی خود علاقمندی در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کرده اند، باید کارت جداگانه دریافت کنند که برای این افراد 33 هزار 421 کارت آزمون صادر شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همچنین بر اساس ضوابط داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر که علاوه بر گروه آزمایشی خود علاقمندی در گروه آزمایشی زبان های خارجی را نیز اعلام کرده اند، باید کارت جداگانه دریافت کنند که برای این افراد 116 هزار 37 کارت آزمون صادر شده است.

نظرات بینندگان